دادگاه بین الملل ورزشی در اقدامی غیرمنتظره در درگیری دو فدراسیون عربستان با عراق بر سر میزبانی بازی برگشت رای‌اش را به نفع سعودی‌ها داد.

رای فیفا با لابی سعودی‌ها تغییر کرد!/عراق باید در ریاض با عربستان بازی کند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس،  پس از کشمکش های فراوان میان دو فدراسیون عراق و عربستان بر سر میزبانی بازی برگشت این دو تیم ملی در نهایت دادگاه بین الملل ورزش رای خود را به نفع سعودی ها صادر کرد و اعلام نمود که بازی برگشت عراق با عربستان در ریاض برگزار می شود.

روزنامه الرایه قطر در این باره خبر داد: روز گذشته فدراسیون عربستان نامه ای از سوی دادگاه بین الملل ورزش دریافت کرد که در آن حکم به بازی در ریاض با تیم ملی عراق اعلام شده بود.

سعودی‌ها پیش از این با بهانه تراشی‌های فراوان اعلام کرده بودند برای بازی با عراق به تهران نمی آیند. در مقابل مسئولان عراق شرط بر این کردند تا در صورت عدم برگزاری بازی عراق با عربستان در تهران آنها نیز بازی خانگی خود را در کشوری ثالث برگزار کنند. در نهایت فیفا رای خود را در این درگیری به نفع عراق داد. فدراسیون جهانی فوتبال در طی نامه ای رسمی به هر دو فدراسیون اعلام کرد که بازی رفت و برگشت آنها در کشوری ثالث برگزار می شود.

اما این پایان کار نبود سعودی ها پس از بازی با عراق به میزبانی مالزی دوباره بهانه جویی خود را آغاز کردند و از حکم فیفا سرپیچی کردند. آنها به دادگاه بین الملل ورزش علیه این حکم فیفا شکایت کردند و در نهایت با پول های خود موفق به تغییر رای فیفا به نفع خود شدند.

مسئولان فدراسیون عراق پیش از این در مصاحبه های خود چندین بار اعلام کرده بودند که درصورت صدور رای به نفع عربستان از سوی دادگاه بین الملل ورزش آنها به مراجع بالاتر شکایت خواهند کرد و به هیچ وجه حاضر به بازی در ریاض نخواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.