رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تحقق ۱۳۵ درصدی برنامه اسکان و تعذیه زائران در اربعین امسال خبر داد.

۱۳۵ درصد برنامه‌های اسکان و تغذیه در اربعین امسال محقق شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، «حسن پلارک» با ابراز تسلیت به خانواده شهدای اربعین، گفت: هرچند تکفیری‌ها و عناصر کوردل برنامه‌های زیادی برای برهم زدن کنگره عظیم اربعین حسینی و جلوگیری از ورود زائران داشتند، اما موفق به اجرای نقشه‌های شوم خود نشدند تا این‌که پس از مراسم و در مسیر بازگشت، زهر خود را ریختند.

وی با بیان این‌که تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر از هموطنان عزیز از زیارت اربعین بازگشته‌اند، اظهار کرد: موکب‌های ایرانی زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات تا ۲۵ ماه صفر (جمعه ۵ آذرماه) به زائران خدمات ارائه می‌کردند.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین، استقبال چشمگیر و حضور زودهنگام و میلیونی زائران را یکی از ویژگی‌های اربعین حسینی امسال برشمرد و افزود: در حالی‌که برنامه ما و بسیاری از موکب‌های عراقی ارائه خدمات از ۱۰ ماه صفر بود، اما در عمل از ۵ ماه، پذیرای خیل عظیم زائران ایرانی و غیرایرانی بودیم.

وی یادآور شد: با همت خیرین، ناذران، هیئات مذهبی و همکاری برخی دستگاه‌ها و نهادها، ظرفیت اسکان زائران در پایانه‌های مرزی، شهرهای نجف، کربلا، سامراء، کاظمین و مسیر پیاده‌روی اربعین، بیش از دو برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت.

پلارک ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌هایی که از ماه‌ها قبل صورت گرفته بود، ایجاد ظرفیت اسکان ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار زائر در روز هدف‌گذاری شده بود که در عمل میزان خدمات اراده شده در آن روزها، ۳۵ درصد از برنامه پیش‌بینی شده فراتر رفت.

او با بیان این‌که کنگره عظیم اربعین، حرکتی مردمی است، تاکید کرد: میزبانان اصلی مراسم اربعین حسینی، مردم عزیز و دولت عراق هستند و ما تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی زائران و به نمایندگی از خود مردم، کمک‌ها را جمع‌آوری و مواکب و خادمان را اعزام کردیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: وقتی صحبت از اسکان ۹۰۰ هزار نفر می‌شود، یعنی هر نفر دست‌کم دو پتو نیاز دارد، از این رو ستاد بازسازی عتبات عالیات با همکاری دستگاه‌های ذیربط امکان اعزام و تردد ۲ هزار کامیون و تریلی به عراق آن هم برای مدت ۲۰ روز را مدیریت کرد که اصلا براساس قوانین گمرکی دو کشور و در شرایط معمول، مقدور نیست.

وی گفت: استقبال زائران به شکلی بود که کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه برای جلوگیری از بحران، در ۱۵ ماه صفر ۱۰۰ دستگاه کامیون دیگر حامل مواد غذایی و پتو را به عراق فرستاد.

پلارک درباره‌ی اعزام خادمان گفت: نزدیک به ۱۵ هزار نفر خادم با ویزای خاص اعزام شدند که حدود ۳۰ هزارنفر نیز به این تعداد در عراق افزوده شد.

وی بیتوته‌ی زائران در شهرهای سامراء و کاظمین را یکی دیگر از ویژگی‌های اربعین امسال برشمرد و افزود: در شهر سامراء امکان اسکان و تعذیه روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار زائر فراهم شد که به قول تولیت حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام، گرد غربت را از این حرم مطهر زدود.

پلارک افزود: در شهر کاظمین ۴۵ هزار زائر و در صحن و شبستان در حال تکمیل حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر علوی نیز ۷۰ هزار زائر، روزانه اسکان داده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.