بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود نسبت به پرداخت مطالبات اوقاف جدیت داشته باشند.

دستگاه های اجرایی در پرداخت مطالبات اوقاف تعلل نکنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران بدون ذکر میزان مطالبات اوقاف اظهار داشت: ما به دنبال دریافت مطالبات اوقاف با استفاده از تعامل هستیم اما در صورتی که، موفق به دریافت این ارقام نشویم به ناچار از طریق دستگاه قضا اقدام می کنیم.

وی افزود: در پیگیری های انجام شده، برخی دستگاه های اجرایی برای پرداخت مطالبات اوقاف قول مساعد می دهند اما برخی دستگاه ها هیچ قولی برای پرداخت بدهیشان نمی دهند.

ثبت ۵۵ وقف جدید در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: امسال ۵۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

به گفته وی ارزش ریالی وقف های جدید یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

۴ پروژه عمرانی آماده بهره برداری

رئوف سیدنژاد اظهار داشت: همزمان با دهه وقف، بهره برداری از چهار پروژه عمرانی در استان آغاز می شود.

وی افزود: دو پروژه احیای موقوفه و دو پروژه مرمت بنای بقاع متبرکه برای بهره برداری آماده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: جذب سرمایه گذار و کمک به احیای موقوفه ها از اهداف سازمان اوقاف است و اکنون برای احیای هفت موقوفه در بجنورد و پنج موقوفه در شیروان اقدام شده است.

وی برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه را از دیگر برنامه های دهه وقف در استان عنوان کرد و اظهار داشت: وقف برای حوزه درمان یکی از نیازهای جامعه ما است که به نظر می رسد تا کنون به آن توجه نشده است از این رو برگزاری همایش وقف و سلامت و وقف مشارکتی با موضوع دارو درمان در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.