حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه از فردا (یکشنبه) دهه وقف آغاز می‌شود گفت: در این دهه از ۳ جلد کتاب رونمایی می‌شود و همچنین ۵ جلد کتابچه و نرم‌افزار برای تبلیغ و ترویج وقف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

آغاز دهه وقف از یکشنبه با رونمایی ۳ جلد کتاب و ۵ کتابچه و نرم افزار +عناوین روزهای دهه وقف

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی در حاشیه نشست خبری بزرگداشت دهه وقف با بیان اینکه ما هر سال هفته وقف را در ایام شهادت امام حسن (ع)، رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام رضا (ع) در تقویم‌ها داشته‌ایم گفت: امسال به دلیل تعطیلاتی که در این ایام افتاده ما یک روزشماری تهیه کرده‌ایم و براساس همین روزشمار برنامه‌های مختلفی را ارائه داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته وقف «همه واقف باشیم» است و ما در این هفته رونمایی از تولیدات وقفی را داریم. از ۳ جلد کتاب رونمایی می‌شود و همچنین ۵ جلد کتابچه و نرم‌افزار برای تبلیغ و ترویج وقف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شرفخانی اظهار داشت: برنامه‌های ما در هفته وقف دیدار با مراجع اعزام تبلیغ، تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و برگزاری همایش ملی یاوران وقف است. همچنین نشست‌های تخصصی تحت عنوان «وقف و اقتصاد»، «وقف و خانواده»، «وقف و قرآن کریم» را داریم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: نشست‌های صنفی را با بازاریان، کارخانه‌داران و اساتید جامعه قرآن و ورزش برگزار می‌کنیم. همچنین در صدد هستیم در این هفته عیادت از بیماران و کمک به تجهیزات پزشکی را در دستور کار داشته باشیم و زنگ وقف را در مدارس به صدا درمی‌آوریم.

وی تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی موقوفات را در ۹ استان کشور در این هفته داریم و نمایشگاه‌هایی تحت عنوان گرایش و عملکرد موقوفات را در سراسر استان‌های کشور برگزار می‌کنیم. ما ۱۸۷۰ موقوفه داریم که برای تمام آن‌ها سرفصل‌هایی طراحی شده است.  

دهه وقف از یکشنبه هفتم آذرماه تا سه‌شنبه ۱۶ آذر ادامه دارد و هر کدام از این روزها دارای عنوانی هستند که این عناوین عبارتند از: یکشنبه «وقف و رسانه»، دوشنبه «وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)»، سه‌شنبه «وقف و ترویج فرهنگ قرآنی»، چهارشنبه «وقف و بقاع متبرکه و زیارت»، پنج‌شنبه «وقف و حوزه‌های علمیه»، جمعه «وقف و محرومیت‌زدایی»، شنبه «وقف و سلامت»، یکشنبه «وقف و خانواده»، دوشنبه «وقف و اقتصاد مقاومتی»، سه‌شنبه «وقف و علم و فناوری».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.