عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای نظارت بر صدا وسیما گفت: منتقدان، اعتراض خود را نسبت به برنامه های رادیو و تلویزیون در ایام عزای عمومی ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی مکتوب کرده و به اطلاع شورا نظارت برسانند تا بررسی شود.

اعتراض ها به رعایت نکردن عزای عمومی در صدا وسیما بررسی می شود

به گزارش «قدس آنلاین» احسان قاضی زاده هاشمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی اعتراض ها در مورد رعایت نشدن عزای عمومی طی دو روز گذشته در صدا وسیما افزود: صدا وسیما در بخش های مختلف خبری به موضوع درگذشت آیت الله العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی به خوبی پرداخت.  
وی ادامه داد: اما اگر افرادی نسبت به پخش برنامه ای که با این ایام متناسب نبوده یا پخش برنامه ای طنز اعتراض دارند، نام آن برنامه را به صورت مکتوب با اعلام دقیق زمان پخش از شبکه مشخص به اطلاع شورای نظارت بر صداوسیما برسانند تا در جلسات بررسی شود.
نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صدا وسیما به طور معمول در ایام عزاداری های مذهبی مانند ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، شهادت امام رضا(ع) و رحلت پیامبر اسلام(ص) و این ایام مذهبی برنامه های عادی خود را به کلی قطع می کند.
وی در پاسخ به اینکه سوال آیا واقعا شورای نظارت بر صدا وسیما به صورت مصداقی در مورد برنامه ها با مدیران صدا وسیما جلسه دارد و در صورت لزوم تذکر می دهد، گفت: در جلسات شورا که هر هفته دوشنبه ها برگزار می شود، راجع به موضوعات مختلف با مدیران سازمان صدا وسیما صحبت می کنیم.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: گزارش های مختلف نظارتی از جمله گزارش های مردمی، گزارش های شکایت کنندگان و همه اشخاص حقیقی و حقوقی به شورا ارجاع و در جلسات بررسی می شود. ضمن اینکه در نتیجه این جلسات، یا گزارش های روندی به صدا وسیما می دهیم یا از سازمان گزارش می خواهیم.  
وی همچنین در پاسخ به این سوال که به چه دلیل نتایج جلسات شورا علنی نمی شود و در اختیار رسانه ها قرار نمی گیرد، گفت: اعضای شورا معمولا در این مورد اطلاع رسانی می کنند و اگر لازم باشد می توانیم همین موضوع را هم در جلسه بررسی و از این پس بیشتر اطلاع رسانی کنیم. اما به طور کلی شورا فعالیت خود را به جد پیگیری می کند و صدا وسیما طبق قانون باید پاسخگوی شورای نظارت بر صداوسیما باشد.
وی توضیح داد: در جلسات شورا حتی گاهی در مورد یک دیالوگ از برنامه ای هم بحث کرده و گاهی به مدیران سازمان صدا وسیما اعتراض کرده ایم.
در پی ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی در چهارشنبه هفته گذشته، رییس جمهوری روزهای پنجشنبه و جمعه (۴ و ۵ آذر) را عزای عمومی اعلام کرد.  
بعضی از صاحبنظران از پخش عادی برنامه های صدا وسیما در این روزها انتقاد کردند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.