مشهد- رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از افزایش دمای هوا در هفته جاری و همزمان با ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

خراسان رضوی گرم تر می شود/بارش های پراکنده دور از انتظار نیست

یحیی قائنی پور در گفت و گو با خبر قدس آنلاین با اشاره به اینکه براساس آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی از امروز با خروج سامانه سرد و ناپایدار شاهد افزایش دما و جوی پایدار در سطح استان خواهیم بود، اظهار کرد: روز دوشنبه افزایش ابر و بارشهای خفیف و پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی محورهای استان در ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: در محورهای قوچان- مشهد، سرخس- مشهد، نیشابور- مشهد و تربیت حیدریه، فریمان و مشهد تا روز سه‌شنبه ۹ آذرماه پدیده جوی نیمه‌ابری و با افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین در این محورها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ و ۱۱ آذرماه نیز وزش باد نسبتا شدید و در برخی نقاط احتمال بارش‌های پراکنده نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی دمای هوای مشهد به صفر درجه از روز سه شنبه گفت: در روزهای آخر هفته دمای هوای مشهد افزایش پیدا کرده و از سرمای هوا تا حدود قابل‌توجهی کاسته شود.

قائنی پور با اشاره به وضعیت جوی امروز استان گفت: در نواحی شمالی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری با مه صبحگاهی و در طول روز با وزش باد و در نواحی مرکزی و جنوبی استان علاوه بر این پدیده های جوی باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی کمینه و بیشینه دمای امروز مشهد را منفی ۵ و ۱۱ درجه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان  با حداقل دمای منفی ۱۷ درجه سلسیوس سردترین و مه ولات با حداکثر دمای  ۷  درجه سلسیوس گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی بودند.

قائنی پور ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی از کلات به میزان ۲ دهم میلیمتر و بیشترین سرعت وزش باد از بردسکن و بجستان با سرعت  ۴۳  کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.