شیراز- مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: شاعران باید فارغ از سیاست مواضع انقلابی داشته باشند. شعری که تنها ستایش امام حسین (ع) و مقابله با یزید سال ۶۱ هجری باشد، شعری بی‌خاصیت است.

شعر انقلاب و شعر آئینی باید با مسائل جهان اسلام پیوند داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قزوه با بیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از شاعران پرداختن به مسائل روز و رصد اتفاقات جهان اسلام است، اظهار داشت: شعر انقلاب و شعر آئینی باید با مسائل جهان اسلام پیوند داشته باشد، شعری که تنها ستایش امام حسین (ع) و مقابله با یزید سال ۶۱ هجری باشد، شعری بی‌خاصیت است.

وی با بیان اینکه برخی از شاعران هراس دارند از اینکه وارد موضع‌گیری‌های انقلابی شوند، گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از شاعران این است که اتفاقات روز را رصد کنند و نسبت به مسائل جهان اسلام مانند ماجرای داعش و شهدای مدافع حرم  آگاه باشند.

قزوه با بیان اینکه شاعر انقلابی باید نسبت به نجومی‌بگیران، برجام و فتنه ۸۸ موضع‌گیری صریح داشته و در شعرش منعکس کند، افزود: شاعر باید جسارت داشته باشد، بایستد و در نقش یک قاضی با زبان شعر خائنان به انقلاب را محکوم کند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خاطرنشان کرد: شعر انقلاب از این حیث دچار ضعف‌ است، برخی از شاعران هراس دارند که وارد چنین مقولاتی شوند و یکی از دلایل این امر فضای دو قطبی است که در نظام حکومتی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه حتی برخی از دولتی‌ها موضع‌هایی در مقابل مقام معظم رهبری می‌گیرند، تصریح کرد: شاعران باید فارغ از سیاست مواضع انقلابی داشته باشند به طور مثال مقام معظم رهبری راجع به برجام موضع می‌گیرد اما شاعران خیلی اندک به این موضوع پرداختند.

قزوه با بیان اینکه بعضی اشعار، شعر مسلمانی است اما شعر انقلابی نیست، بیان کرد: شاعر انقلاب باید بصیرت داشته باشد و به فرموده مقام معظم رهبری باید مسائل مهم جامعه نظیر فتنه ۸۸، برجام و دیگر مسائل در شعرش متجلی شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه حوزه هنری تلاش کرده که بستر پرورش این نوع شعر فراهم شود، اظهار داشت: مسائل روز جز محورهای اصلی در تمام همایش‌ها و شب شعرها است و حتی در انتخاب شاعران  برای دیدار با مقام معظم رهبری توجه به مباحث روز یکی از ملاک‌ها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.