پنجمین نشست شورای سیاستگذاری طب سنتی کشور صبح یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان البرز آغاز شد.

آغاز پنجمین نشست شورای طب سنتی با حضور وزیر بهداشت در البرز

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این نشست کارشناسان طب سنتی کشور در زمینه آخرین یافته های علمی و مسایل مربوط به طب سنتی ایران در شهرک صنعتی دارویی برکت استان البرز به بحث و تبادل نظر می پردازند.  
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست سخنرانی می کند.  
شهرک دارویی برکت در شرق شهرستان ساوجبلاغ استان البرز واقع شده که قرار است به عنوان بزرگترین شهرک دارویی کشور تا چند سال آینده تعداد زیادی واحد داروسازی در آن مستقر و فعال شود.  
شورای سیاستگذاری طب سنتی با توجه به رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت آحاد مردم و جامعه و با التفات به اینکه طب ایرانی با قدمت چند هزار ساله و ریشه دار بودن در فرهنگ و باورهای مردم با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت داخلی در کنار طب رایج در یک تعامل منطقی و عالمانه می تواند نقش بی بدیلی در بهبود کیفیت زندگی ایفا کند، به فعالیت می پردازد.
برنامه ریزی برای عملیاتی کردن سیاست های کلان سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه طب سنتی ایرانی
اسلامی، سیاستگذاری در جهت ارتقاء سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی با رویکردهای عدالت در سلامت، تأکید بر پیشگیری و فرهنگ خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی بر اساس آموزه های طب ایرانی، بسترسازی و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب جهت ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و ساماندهی آن از وظایف این شورا اعلام شده است.  
جهت دهی امور پژوهشی به سمت رفع نیازهای جامعه با رویکردهای سلامتنگر، مرجعیت علمی و حمایت از پژوهش های پایه و کاربردی در حوزه طب ایرانی، سیاستگذاری و تلاش مستمر در جهت توانمندسازی دست اندرکاران حوزه سلامت به ظرفیت و قابلیت های طب ایرانی و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد و توجه به رویکرد حکیم پروری در امر آموزش، اعتلاء کارکردهای انجمن های علمی و تخصصی طب سنتی نیز از دیگر وظایف شورای سیاستگذاری طب سنتی کشور است.
دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری طب سنتی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.