معاون نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی از افزوده شدن برگزیدگان طرح‌های ارزیابی قاریان و حافظان قرآن به دریافت‌کنندگان کمک هزینه تحصیلی خبر داد و گفت: برای تسهیل در روند پرداخت کمک هزینه، سامانه‌ای در دست طراحی است.

اعطای کمک هزینه تحصیلی به برگزیدگان طرح ارزیابی قاریان و حافظان قرآن/ طراحی سامانه‌ای برای تسهیل در روند پرداخت

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس آیین‌نامه پرداخت کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان قرآن کریم چندی پیش از سوی دولت ابلاغ شد.

برای اطلاع از چند و چون نحوه پرداخت و آخرین تغییرات آیین‌نامه به سراغ محمد انجم‌شعاع معاون نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی رفتیم.

انجم شعاع در گفت‌وگو با فارس دارا بودن مدرک تخصصی حفظ و قرائت را جدیدترین تغییر در آیین‌نامه پرداخت کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان برشمرد و گفت: تا سال گذشته دارندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و مالزی و برخی دیگر از رتبه داران مسابقات بین‌المللی قرآن می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند اما از امسال دارندگان مدارک تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم هم می‌توانند از تسهیلات کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند.

وی از تغییر در ارقام پرداختی به حافظان و قاریان خبر داد و گفت: در آیین‌نامه جدید تغییراتی در مبالغ پرداختی به نخبگان قرآنی اعمال شده که طی آن دانشجویان در مقطع کاردانی حداقل ۱.۵ میلیون تومان و در مقطع دکتری حداکثر هشت میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی افزود: البته اگر معدل قاریان و حافظان بالاتر از ۱۶ باشد به این مبلغ افزوده خواهد شد، همچنین در صورت مشروطی، این افراد باید مبالغ را عودت دهند.

معاون نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی از طراحی سامانه‌ای برای تسهیل در روند پرداخت خبر داد و گفت: با سامانه‌ای که در دست طراحی است در آینده فرایند پرداخت کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان قرآن کریم بهتر شده و نخبگان راحت‌تر می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.