شهرکرد-گارگاه آموزش حرفه ای خبرنگاری با حضور اساتید کشوری و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

گارگاه آموزش حرفه ای خبرنگاری برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مسئول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه  گفت: در پایان این دوره از خبرنگاران آزمون گرفته می شود و طبق این آزمون به آن ها مدرک داده خواهد شد.

سرهنگ پاسدار عیسی حیدری افزود: این دوره از کلاس های آموزشی به منظور ارتقاء سطح کیفی خبرنگاران و رسانه ها برگزار شد و هدف اصلی این کلاس ها آموزش تکنیک ها و مهارتهای حرفه ای خبرنگاری است.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این کارگاه های آموزشی تأثیر بسزایی در شفافیت اطلاع رسانی و بالا بردن سطح سواد رسانه ای خواهد داشت.

جواد کارگزان افزود: در استان بالغ بر  ۶۲نشریه شامل هفته نامه ماه نامه و سالنامه منتشر میشود واکثر این نشریات به صورت مستمر فعالیت دارند .

کارگران تصریح کرد: انتشار و درج آگهی های محلی و کشوری باید سازماندهی شود و عدالت در توزیع باید رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد:بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه از طریق معاونت مطبوعاتی در حال پیگیری است.

در ادامه عبداله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: فعالیت های یک خبرنگار نباید خنثی باشد و به سمتی بی هدف گام بردارد که در این صورت اخبار چنین خبرنگاری فاقد ارزش خبری و حرفه ای است.

گنجی افزود: مشکل امروز رسانه های کشور کمبود اطلاعات، تک روی در برخی مسائل،  ناهماهنگی در رسانه ها و نگاه عاطفی به ارائه خبر می باشد.

وی تصریح کرد: رسانه نباید از سازمانها و ادارات هدیه دریافت کند که این مسئله مانع از شفاف سازی و بیان واقعیت ها شود و یک رسانه باید بتواند به صراحت از دولت و مدیران دولتی انتقاد کند.

وی در ادامه گفت: یک خبرنگار باید گنجینه اطلاعات باشد و بتواند  به خبری که تولید میکندجهت دهد و این جهت دهی همراه با تقوا باشد.

گنجی افزود: آموزش ها باید دارای ابعاد مختلف از جمله حقوقی، محتوایی و فنی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.