رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: در سال‌جاری و در قالب مراکز اورژانس اجتماعی بیش از 125 هزار عملیات اجرایی را در قالب گروه‌های تخصصی انجام داده‌ایم.

125 هزار عملیات در اورژانس اجتماعی انجام شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین اسد بیگی عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین همایش پیشگیری از کودک آزاری در مشگین‌شهر اظهار کرد: 10 هزار مورد از این عملیات انجام شده در اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری بوده که بالاترین آمار آسیب اجتماعی در کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 145 هزار تماس تلفنی با مراکز اورژانس اجتماعی کشور با شماره تلفن 123 انجام می‌شود، تصریح کرد: 60 درصد این تماس‌ها مرتبط با فعالیت‌های حوزه اورژانس اجتماعی است که بخش عمده‌ای از آن را تماس‌های تلفنی در ارتباط با کودک آزاری و رفتارهای نامناسب با کودکان تشکیل می‌دهد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: خدمات ارائه شده در مراکز اورژانس تنها به ارائه مشاوره‌ها به صورت تلفنی خلاصه نمی‌شود بلکه ما با همکاری روانشناسان و مددکاران در قالب خودروهای سیار به محل مورد نظر مراجعه کرده و از نزدیک نسبت به رفع آسیب‌های اجتماعی اقدام می‌کنیم.

اسد بیگی افزود:‌ در این ارتباط در سال‌جاری 125 هزار عملیات در قالب نیروهای اورژانس انجام شده که با مداخله بهنگام شاهد کاهش آسیب‌ها و تقلیل برخی از دغدغه‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه خشونت و کودک‌ آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه با ورود بهنگام و مداخله سریع بخش عظیمی از این دغدغه‌ها کاهش می‌یابد، بیان کرد: ‌امیدواریم با تقویت مراکز اورژانس که بیش از 192 مرکز در کشور فعالیت می‌کنند، بتوانیم خدمات سریع مشاوره‌ای و حضوری را به صورت تخصصی انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.