مشهد- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه وقف، دفاتر مشاوره وقف در حرم مطهر رضوی راه اندازی می‌شود.

 دفاتر مشاوره وقف در حرم مطهر رضوی راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی­ نژاد، در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه وقف برگزار شد، ضمن اعلام ویژه برنامه های این دهه عنوان کرد: راه اندازی دفاتر مشاوره وقف و موقوفات در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، از جمله خدماتی است که در این ایام صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: در این دفاتر به سوالات زائران و مجاورانی در حوزه وقف و موقوفات پاسخ داده می شود که اگر با استقبال خوب مردم مواجه شویم و موفق عمل کنیم، این طرح به صورت دائمی انجام می شود.
گنابادی نژاد، در ادامه به موضوع وقف کتاب، کتابخانه و نسخه های خطی اشاره کرد و گفت: ما در شهر مقدس مشهد، در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) بر سر سفره نعمت های فراوانی هستیم که باید قدر بدانیم.
وی افزود: یکی از این نعمت ها مجموعه نسخه های خطی است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، وقف کتابخانه آستان قدس رضوی شده و تا کنون افرون بر ۱۸ هزار نسخه گردآوری شده است. از این رو شاید بتوان گفت، مقام معظم رهبری بزرگ ترین واقف نسخه های خطی جهان اسلام هستند.
وی «وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)»، «وقف و حوزه­های علمیه»، «وقف و محرومیت زدایی»، «وقف و سلامت»، «وقف و اقتصاد مقاومتی»، «وقف و خانواده »، «وقف وحوزه‌های علمیه» و... را از موضوعاتی معرفی کرد که در ایام دهه وقف، به آن ها پرداخته می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.