سمنان- استاندار سمنان با ابیان اینکه استان سمنان از نظر ذخایر معدنی یکی از غنی ترین استان های کشور است، کم‌آبی را مهمترین مانع و سد راه توسعه فعالیت‌های معدنی در این استان یاد کرد.

توسعه بخش صنعت در سمنان نیازمند منابع جدید آبی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خباز با بیان این که جدی‌ترین چالش پیش روی توسعه معادن در استان سمنان نبود و فقدان منابع آبی است، گفت: بدون شک استان سمنان از نظر ذخایر معدنی یکی از غنی ترین استان های کشور است اما کم آبی سبب شده که کمتر بتوانیم از این ذخایر عظیم خدادادی در راستای رشد و توسعه استان بهره بگیریم.

وی توسعه معدنی در این استان منهای منابع آبی را غیرممکن دانست خاطرنشان کرد: هر نوع برنامه ریزی برای توسعه معدنی و بهره برداری از این منابع سرشار، مستلزم تامین منابع آبی است.

خباز با اذعان به اینکه در دو سه سال اخیر جز سه معدن سرب و مس در غرب و شرق استان، فعالیت معدنی جدید دیگری در استان نداشته ایم اضافه کرد: یگانه دلیل این عدم رویکرد جدی به افزایش استفاده از منابع متعدد موجود در سراسر این استان نیز همان نبود آب بوده که از ضروری ترین نیازهای اولیه برای افزایش فعالیت ها در این بخش است.

استاندار سمنان در باره چشم اندازهای پیش روی فعالان معدن، برای رفع این معضل، گفت: در شرایط فعلی که منابع مازادی در استان وجود ندارد، تنها راه ممکن پیش روی ما، اختصاص بخشی از سهمیه بخش کشاورزی و یا صنعت است که این گزینه ها نیز با توجه به اهمیت و نیاز واقعی آنها به آب، در این شرایط دور از ذهن به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی این استان صورت می گیرد افزود: سهم این بخش از بازار کار و اشتغال استان نیز ۲۳ درصد است.

رئیس کارگروه اشتغال استان یادآور شد: بیشترین اشتغال استان سمنان به بخش صنعت اختصاص دارد و این بخش نیز برای توسعه بیشتر نیازمند منابع جدید آبی است.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه استان سمنان معادن فراوانی دارد، گفت: برای معادن استان سمنان، سرمایه گذار و متقاضی علاقمند نیز وجود دارد اما متاسفانه باتوجه به نبود این مهم امکان فعالیت بیشتر و توسعه در آنها کمتر وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.