هنگامی که منافع گروهی بر منافع ملی ترجیح داده شود منجر به دو قطبی سازی جامعه و آسیب زدن به قشر محروم جامعه می شود.

بی توجهی برخی نمایندگان به اولویت های کشور موجب آسیب پذیری قشر محروم جامعه می شود

۱۰آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس با تصویب مجلس شورای اسلامی، روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شد. پس از انقلاب ، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد.اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷خرداد سال ۱۳۵۹ با پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شروع به کار کرد. قدس آنلاین به مناسبت روز مجلس در گفت و گو با نمایندگان به بررسی شاخصه های مجلس انقلابی و اصلی ترین وظایف نمایندگان ملت پرداخته است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوربا تبریک روز مجلس با بیان اینکه نماینده نظام اسلامی باید  آیینه تمام نمای اسلامیت نظام باشد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که برآمده از انقلاب اسلامی است با دارا بودن پسوند اسلامیت دارای شاخصه ها و ویژگی هایی می شود که اتفاقا این  شاخصه ها به واسطه عملکرد و رفتار مسئوولان آن از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منصه ظهور می رسد. هنگامی که فردی را نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب می کنیم به منزله آن است که این فرد نماینده مردمی است که به نظام اسلامی رای داده اند بنابراین تمامی حرکات ، رفتار وموضع گیریهای یک نماینده نظام اسلامی باید برگرفته از رفتارهای اسلامی باشد که دین اسلام وکلای ملت وحاکمان امت اسلامی را بدان توصیه کرده است.

وی در این باره افزود:در حقیقت اسلامیت نظام از مهمترین ارکان انقلاب و نظام ماست که می توان گفت روح وجان انقلاب ایران در گرو اسلامیت آن است. یعنی مهمترین و وجه قالب آن اسلامیت است چرا که انقلاب ایران در سال ۵۷ همانند سایر انقلاب های متداول دنیا انقلابی با پایه های مادی یا  صنعتی و کارگری نبوده است.بنابراین با توجه به اینکه این انقلاب با تعریف خاص خود انقلاب اسلامی است باید هرآنچه در اسلام مورد توجه است در وجود یک نماینده نظام اسلامی بروز و ظهور داشته باشد.

حجت الاسلام ذوالنور ویژگی های نماینده مومن وانقلابی را اینگونه عنوان نمود: بی شک  نماینده مجلس شورای اسلامی باید مظهر همه ارزشهای انسانی و متعالی اسلامی باشد بنحوی که آن ارزشها باید محور و خطوط قرمز نظام اسلامی آن قلمداد شود.از این رو اولین ویژگی یک نماینده مسلمان در نظام اسلامی شناخت و معرفت نسبت به اصول اسلامی است تا در این مسیر با پاییبندی به آموزه ها و اعتقادات و باید ونبایدهای دینی، زمینه فکری نماینده مطابق با اصول اسلامی شود. وقتی نماینده ای به این مرحله از تقوی و اصول اسلامی می رسد مطمئنا به عنوان نماینده ملت با تکالیف خود آشنا می شود وآن زمان است که به نماینده ای مسئول؛ مردم گرا، استکبار ستیز، عدالت محور، ولایت مدار و دلسوزملت تبدیل می شود. چنین نماینده ای در برنامه های  کاری خود اولویت هایی دارد که دیگر نیازمند وجود دستگاه های نظارتی نیست. نماینده انقلابی ناظر بر خود است. چنین مجلسی متشکل از نمایندگان اسلامی است که به صورت تک تک ناظر بر رفتارها و اعمال خود هستند از این رو چنین مجلسی مطابق با شاخصه های نظام اسلامی است.

وی افزود: هنگامی که منافع گروهی بر منافع ملی ترجیح داده شود  نمایندگان به ارکان نظام وبه ملت ظلم بزرگی روا داشته اند که با صراحت می توان گفت تداوم چنین روندی در بین نمایندگان منجر به دو قطبی سازی جامعه و آسیب زدن به قشر محروم ومتوسط جامعه می شود.

حجت الاسلام ذوالنور بی توجهی نمایندگان را به اولویت های کشور عامل افزایش  آسیب های فراوانی عنوان کرده گفت: بدیهی است مردم نمایندگان خود را با اهداف بازسازیهای اجتماعی واقتصادی و حفظ منافع ملی ، افزایش اقتدار و امنیت کشور و فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی روانه مجلس نموده اند. اگر دراین بین نمایندگان به چنین مهمی ملزم نباشند یقینا مسائل و اولویت های کشور به حاشیه رفته و دعواهای  گروهی و منافع بخشی جایگزین اولویت های اصلی جامعه خواهد شد . از این رو به خودم وسایر نماینده های مجلس توصیه می کنم بیش از هر مساله ای باید به منافع ملی وحفظ وحدت در همه ارکان نظام حساس باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.