حجت‌الاسلام جلالی گفت: از شاخص‌های مهم رسالت کلیدی شورای حل اختلاف فراهم آوری صلح در طرفین دعواست این امر یکی از احکام اسلامی است.

ایجاد صلح در طرفین دعوا از شاخص‌های مهم و رسالت کلیدی شورای حل اختلاف است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی حجت‌الاسلام غلامرضا جلالی، معاون امور شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان مرکزی، در 
مراسم ادای سوگند اعضاء جدید شورای حل اختلاف شهرستان اراک ضمن گرامیداشت هفته بسیج، فعالان حوزه شورای حل اختلاف را مصداق بسیجیان خواند و گفت: فرد بسیجی همواره بدون هیچ چشمداشتی برای رفع نیاز مردم تلاش می‌کند و اعضای شورای حل اختلاف نیز با سعه صدر بدون هیچ چشمداشتی خدمات خود را ارائه می‌دهند. 

وی تصریح کرد: فعالیت شورای حل اختلاف را قاضی محورست، در پرونده کیفری قاضی باید تفهیم اتهام کند، قرار تعقیب و رای صادر و حکم را اجرا کند در پرونده‌های حقوقی نیز قاضی رای صادر کرده و وظیفه نظارت بر شعب را برعهده دارد. 

حجت‌الاسلام جلالی اظهار کرد: از شاخص‌های مهم رسالت کلیدی شورای حل اختلاف فراهم آوری صلح در طرفین دعواست این امر یکی از احکام اسلامی است، چراکه دین مبین اسلام به هموار کردن زمینه صلح تاکید فراوان کرده است، با وجود  قاضی محور بودن شورای حل اختلاف، این مزیت فرصتی برای اعضاست که خدمات خود در حوزه صلح و سازش را قوی‌تر دنبال کنند. 

وی در ادامه داشتن سعه صدر را یکی از ابزار برقراری صلح بین طرفین مراجعه کننده دانست و اظهار کرد: بدون شک فردی که قرار است بین مردم صلحی را برقرار کند باید سعه صدر پیشه کنند و اهداف خود در این حوزه را با بهره‌گیری از احکام اسلامی دنبال کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.