مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیین سنتی خطبه خوانی تجدید میثاق خدام بارگاه مطهر رضوی با حضرت امام الرئوف علی بن موسی الرضا(ع) است.

انس با امام رضا(ع) نسخه درمان اضطراب های روحی و اخلاقی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، عصر سه شنبه در ویژه برنامه «حریم» که به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آیین سنتی و دیرینه خطبه خوانی بارگاه مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: این آیین ابراز حمد و ثنای الهی و توجه به رسالت نبوی و امامت ائمه اطهار(ع) بوده و به نوعی عرض ارادت و تجدید میثاق خدام با حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مراسم خطبه خوانی را اجتماع عظیم خادمان رضوی خواند و اضافه کرد: در این مراسم خادمان آستان ملکوتی حضرت رضا(علیه‌السلام) در میان حزن و اندوه این مصیبت بزرگ، برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به زائران آستان قدس رضوی با ولی نعمتشان تجدید میثاق و پیمان می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر لزوم بهره برداری شایسته مسلمانان از سیره زندگی حضرت رضا(علیه‌السلام)، زیارت بارگاه مطهر رضوی را یک سفر الی الله و روحانی برای کسب کرامت و ظرفیت معنوی دانست و گفت: زیارت، جایگاه تزکیه نفس و محل رنگ گرفتن زائر از مزور برای سیر الی الله است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: حرم مطهر رضوی جایگاه نزول ملائک، ملجاء و پناهگاهی برای انسان‌هاست که در آن اضطراب‌های روحی، اخلاقی و فکری زائران به آرامش تبدیل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زیارت، عنایتی از جانب خداوند متعال برای بندگان است، خاطرنشان کرد: هرچه زیارت نسبت به مقام مزور با معرفت‌ بیشتر باشد، قیمت و اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به حقیقت زیارت تأکید کرد: امام نیازمند زیارت ما نیست، آنچه مهم است رنگ گرفتن زائر از امام معصوم(ع) است؛ یعنی نگاه ولایی امام به زائر تا مس وجود او را طلایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان با تاکید بر اینکه حرم مطهر رضوی مدرسه بزرگ انسان سازی است، ‌تصریح کرد: اگرچه برای زیارت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) قرب جوار مطرح نیست، اما قطعا زائرانی که در حرم مطهر رضوی حضور دارند، مورد توجه ویژه حضرت(ع) هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.