مشهد- آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) در میان حزن و اندوه خادمان و زائران بارگاه قدس رضوی با شکوه و معنویت خاصی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیین باشکوه خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، آیین پر فیض خطبه خوانی شامگاه سه شنبه همزمان با غروب ۲۹ ماه صفر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با  قرائت کلام الله مجید توسط جواد پناهیان از قاریان برجسته کشورو خادم بارگاه منور رضوی آغاز شد .

در خطبه خوانی شب ۳۰ صفر ۱۴۳۸ بارگاه منور زین المومنین علی بن موسی الرضا(ع) که معطر به عطر شهادت و جانبازی بود، برای اولین بار خانواده‌های معظم و معزز شهدا دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان سرفراز عارضه نخاعی و بستگان جمعی از جان‌باختگان طریق الرضا(علیه‌السلام) زینت افزا بودند.

همچنین در این مراسم یادمان‌هایی ویژه شهدای اربعین حسینی و جان‌باختگان مسیر زیارت امام رضا(علیه‌السلام) در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر قرار داده شده بود.

در این مراسم خادمان حرم منور رضوی در حالی که لاله‌ شمع‌های روشن در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زدند و خدمتیاران رضوی در صفوف منظم در میانه صحن ایستادند و با نوحه‌خوانی و مرثیه سرایی، شهادت ولی نعمتشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به صاحت کبریایی حضرت بقیة الله الاعظم تسلیت گفتند.

در ادامه این مراسم، خطبه شب شهادت امام رضا(ع) توسط محمد موحد قرائت شد. این خطبه شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و هم چنین سلام و درود بر ائمه معصومین(ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری است.

بعد از قرائت این خطبه خادمان بارگاه حضرت شمس الشموس(ع) همنوا با احمد واعظی و همراه با شمع‌ها اشک ماتم ریختند. از دیگر بخش‌های آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت انیس النفوس(علیه‌السلام) مرثیه سرایی به سه زبان فارسی، عربی و آذری بود.

گفتنی است: در این مراسم آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ، استاندار خراسان رضوی و جمع کثیری از خدام و خدمتیاران بارگاه منور رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران آن حضرت حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.