مشهد- نوجوانان فعال در مساجد سطح شهر مشهد مقدس در قالب گروه های سرود امسال با نوای خوش بندگی و ارادت به اهل بیت(ع) به میزبانی زائران حرم رضوی رفتند.

سرود دلداگی در مشهد مقدس طنین انداز شد

به گزارش قدس آنلاین، در طی دو سال گذشته نوجوان فعال در مساجد شهر مشهد در قالب گروه های سرود با پشتیبانی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در اماکن مختلف حضور یافته و  با سرود خوانی در مدح و ثنای اهل بیت(ع) و همچنین سرود های حماسی یاد و خاطرات انقلاب و دفاع مقدس را برای مردم این شهر و به ویژه میهمان آن حضرت زنده می کنند.

همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و همچنین شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) نیز نوجوانان مسجدی با حضور در ایستگاه های استقبال از زائر نوای دلدلگی و عاشقی سر دادند.

گفتنی است در این رابطه ۲۰ گروه مسجدی با حضور در چهار ایستگاه به اجرای سرود  پرداختند و لحظه ای دل های زائران را به بارگاه منور رضوی نزدیک تر کردند.

شور حماسی

عضو هیئت رئیسه شورای شهر در حاشیه بازدید حضور مشتاقانه نوجوانان در خدمت به زائران پیاده امام مهربانی را نشانه توجه همه اقشار مردمی به این امر مهم دانست و گفت: سرودخوانی نوجوانان به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است.

محمد آصفی یزدی، وی با بیان اینکه سرود می تواند در ارتقاء سطح فرهنگی جوامع مختلف به ویژه جامعه انقلابی ما نقش مهمی داشته باشد، ادامه داد: در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و همچنین پس از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس سرودخوانی جوانان و نوجوانان در ایجاد شور حماسی در مردم تأثیرگذار بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد بیان کرد: نقش سرود در حماسه های رزمندگان در نبرد با رژیم بعثی عراق از نزدیک قابل لمس بود. در مراسم تشییع پیکر شهدا اشعار و سرودهایی اجرا می شد در میان جوانان روحیه حماسی را زنده می کرد.

آصفی یزدی بیان کرد: در شرایط فعلی جامعه نیز، ترویج دوباره سرود می تواند نقطه عطفی در تحقق روحیه جهادی و انقلابی در راستای خدمت به مردم باشد.

وی به اجرای سرود در استقبال از زائران اشاره کرد و افزود: نهضت تشکیل و ارائه سرود توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در دو سال گذشته شکل گرفته و بروز و ظهور این نهضت را به شایستگی در مناسبت های مختلف شاهد هستیم.

مساجدی که نمازخانه شدند

حجت الاسلام مولایی، کارشناس مذهبی نیز نوجوانان مسجدی و مساجد را پایگاه فرماندهی فرهنگی خطاب کرد گفت: از دوران پیامبر(ص) مساجد علاوه بر اینکه محل اقامه نماز بودند، پایگاه فرهنگی هم محسوب می شدند.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن جنگ نرم تا خانه ها و زندگی مردم به دلیل فاصله گرفتن از مسجد است، ادامه داد: اغلب مساجد تبدیل به نمازخانه شده اند و صفوف نماز جماعت را غالبا افراد بیشتر از ۴۰ ساله تشکیل می دهند؛ قشری که دوره شور جوانی خود را پشت سر گذاشته اند.

این کارشناس مذهبی بهره گیری از تجربیات بزرگترها را در مسجد ضروری دانست و ادامه داد: نیروی جوانبی و دل جوانانی که محبت اهل بیت(ع) را در خود پرورانده اند، با استفاده از تجربه بزرگترها به مسجد جذب می شود.

وی تفکر، عقل و دین را سلاح جوانان مسجدی عنوان کرد و افزود: این جوانان افسران جنگ نرم هستند.

حجت الاسلام مولایی خطاب به کسانی که نسبت به حضور جوانان در مسجد نگاه مثبتی ندارند، گفت: اگر کسی نسبت به دین و اعتقاد خود احساس مسئولیت می کند باید بداند که همین نوجوانان و جوانان امروز، فردا باید سکان اداره این کشور را به دست گیرند و نباید نسبت به آن ها بی اعتنا باشیم.

خوان برکت

روزهای پایانی ماه صفر برای مردم مشهد پر از تجربه های پربرکت است.دوستان خدا را زیارت می کنند، سفره های برکت در گوشه گوشه شهر پهن می شود،هر شخصی به سهم خود زائری را به میهمانی می پذیرد، بانوان آش نذری طبخ کرده و به ایستگاه های استقبال از زائر  می رسانند و حتی برخی جوانان با پهن کردن بساط واکس گرد راه از کفش های زائران پیاده می زدایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.