۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: 479199

یک کارشناس مسائل مذهبی درباره چهارشنبه آخر ماه صفر توضیحاتی ارائه داد.

چرا چهارشنبه آخر ماه صفر نحس است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف کارشناس مذهبی درباره چهارشنبه آخر ماه صفر گفت: در کتاب «عیون اخبار الرضا» آمده است: «و قام إلیه رجل آخر؛ فقال: یا أمیر المؤمنین اخبرنی عن یوم الاربعاء و تطیرنا منه و ثقله و ای اربعاء هو؟ فقال علیه السلام: آخر اربعاء فی الشهور و هو المحاق و فیه قتل قابیل هابیل اخاه و یوم الاربعاء القی إبراهیم علیه السلام فی النار و یوم الاربعاء وضعوه فی المنجنیق و یوم الاربعاء غرق الله فرعون و یوم الاربعاء جعل الله عز وجل قریه لوط عالیها سافلها یوم الاربعاء ارسل الله عز و جل الریح علی قوم عاد.» (در روایتی از امیر مؤمنان علی (علیه السلام) می‌خوانیم: شخصی از امام (علیه السلام) درخواست کرد تا درباره روز (چـهارشنبه) و فال بدی که به آن می زنند و سنگینی آن، بیانی فرماید که منظور کدام چهارشنبه است؟ ایشان فرمود: (آخر اربعاء فی الشهر و هو المحاق و فیه قتل قابیل هابیل اخاه ... و یوم الاربعاء ارسل الله عز و جل الریح علی قوم عاد). منظور چـهارشنبه آخر ماه است که در محاق اتفاق افتاد، و در همین روز (قابیل) برادرش (هابیل) را کشت ... و خداوند در این روز چهارشنبه تندباد را بر قوم عاد فرستاد). (ترجمه از تفسیر نمونه) 
 
وی افزود: همچنین در قرآن سوره مبارکه قمر، آیه 19 آمده است:  انا ارسلنا علیهم ریحا صرصرا فی یوم نحس مستمر. «بدرستی که ما فرستادیم بر ایشان (قوم عاد) بادی سخت در روز نحس طولانی» . مفسرین در ذیل آیه مبارکه آورده اند، منظور از روز نحس در آیه مبارکه روز چهارشنبه آخر ماه بوده که بعضی مفسرین آن را چهارشنبه آخر ماه صفر می دانند (تفسیر اثنی عشری ج 12 صفحه 378 و تفسیر منهج الصادقین ج 9 صفحه 100 )

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرات معصومین (ع) در این موارد برای دفع  و دوری از فال بد زدن به صدقه دادن،  قرائت قرآن، دعا خواندن و توکل برخدا اشاره کرده اند.

شهرباف در پایان اضافه کرد: فردا چهارشنبه آخر ماه روزی که در باره اش صحبت کردیم و مصادف با شهادت امام رضا(ع) است. بنا بر این انجام مواردی که در بالا ذکر شد، قطعا تأثیر گذار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.