با وجود همه چالش‌هایی که در مسیر دولت نجات ملی یمن وجود دارد، پافشاری این نیروها و ادامه مقاومت مردمی تضمینی برای موفقیت مأموریت آن و کمک به پشت سر گذاشتن همه موانع است.

دولت جدید یمن با چه چالش‌هایی مواجه است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، انتظار می‌رود دولت جدید یمن که به‌تازگی تشکیل شده و در حضور شورای سیاسی سوگند یاد کرده است، تحقق‌بخش مطالبات گسترده مردمی باشد و بتواند بحران یمن را در شرایط دشوار سیاسی و اقتصادی فعلی حل کند.

دولت نجات ملی یمن در حالی تشکیل شده است که این کشور از سویی با چالش اقتصادی ناشی از حمله ائتلاف سعودی و هم‌پیمانانش و محاصره و تخریب هدفمند زیرساختارهای معیشتی روبه‌رو است، و از سوی دیگر رسیدگی به فاجعه‌های انسانی، که در سایه عدم ایفای نقش سازمان ملل و سکوت جهانیان تشدید شده و سروسامان دادن به اوضاع داخلی و مقابله با تجاوز نظامی و سیاسی ضروری به‌نظر می‌رسد.

به گزارش العالم، گروه‌های سیاسی ملی شرکت کننده در تشکیل دولت که گامی مهم را در مقابله با متجاوزان و همدستان آنها برداشته‌اند، با تکیه بر اراده مردمی از توافق بیست و هشتم ماه ژوئیه بین انصارالله و هم‌پیمان آنها و کنگره کل مردمی و هم‌پیمانانش حمایت کردند. حمایت از این توافق و مکلف کردن شورای سیاسی در بیستم ماه آگوست، مرحله اعلام تشکیل دولت و حرکت به‌سمت تقویت جبهه داخلی را به‌دنبال داشت.

در شرایطی که رژیم متجاوز سعودی از تجاوز نظامی به بن‌بست رسیده است و تلاش می‌کند تا تلاش‌های انجام شده در زمینه احیای روند سازش را به شکست بکشاند، تشکیل دولت، چالشی بزرگ پیش روی طرح‌های توطئه‌گرانه رژیم متجاوز سعودی به شمار می‌رود که به‌دنبال تضعیف جبهه داخلی است.

با وجود همه چالش‌هایی که در مسیر دولت نجات ملی یمن وجود دارد، پافشاری این نیروها و ادامه مقاومت مردمی، تضمینی برای موفقیت مأموریت آن و کمک به پشت سر گذاشتن همه موانع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.