کره جنوبی و آمریکا، در راستای همکاری های نظامی و برگزاری رزمایش های مشترک، جدیترین مانورهای خود را آغاز کردند.

آغاز رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از "ایرنا"؛ کره جنوبی و آمریکا در راستای همکاریهای نظامی و برگزاری رزمایش مختلف سالانه، جدیدترین تمرینات نظامی را با مشارکت نیروهای هوایی خود در منطقه شبه جزیره کره آغاز کردند.

این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که ارتش های دو کشور برای مقابله با آنچه تهدیدهای فزاینده هسته ای کره شمالی خوانده اند، پیشتر به حال آماده باش درآمده بودند.


همزمان کره شمالی اعلام کرده است که برگزاری رزمایش های سالانه دو کشور نشان دهنده سیاست های خصمانه آنها علیه پیونگ یانگ است.


نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا با انتشار بیانیه هایی اعلام کرده اند که هدف از برگزاری این تمرینات سالانه تقویت آمادگی و بالا بردن توان مقابله با کره شمالی است. این رزمایش که هم اکنون در کره جنوبی با نام (Vigilant ACE) در حال برگزاری است دستکم تا روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه جاری ادامه خواهد داشت.


خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که رزمایش بر اساس عملیات شبیه سازی شده برای هدف قرار دادن سکوهای سیار موشکی، تاسیسات راداری و دیگر تجهیزات کلیدی صورت می گیرد. گزارش حاکیست که در این رزمایش نزدیک به ۴۵۰ نیروی نظامی از آمریکا و به همین تعداد از نیروی هوایی کره جنوبی شرکت دارند.

در این عملیات رزمی شبیه سازی شده دو کشور از هواپیماهای «اف ۱۵»، «اف ۱۶» و هواپیماهای سخت افزاری الکترونیکی EA-۱۸G Growler بهره می گیرند.هر دو کشور برای چندمین بار تاکید کرده اند که علت اصلی برگزاری این رزمایش ها افزایش آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی است.

کره جنوبی و آمریکا در سال جاری میلادی به دنبال دو آزمایش اتمی و ۲۱ پرتاب موشکی بالستیک کره شمالی چندین دور رزمایش برگزار کرده اند. انجام این تمرینات نظامی به غیر از رزمایش های سالانه ای است که دو کشور همواره نسبت به انجام آن مبادرت می کنند.

با این حال نیروی هوایی کره جنوبی تاکید کرده است که این رزمایش هر سال برگزار می شود و از قبل برنامه ریزی شده است. برگزاری این رزمایش در حالی انجام می شود که ۱۵ عضو شورای امنیت روز گذشته به اتفاق آراء قطعنامه ای را تصویب کردند که صادرات کره شمالی را تا بیش از یک چهارم کاهش می دهد.

دور جدید تحریم ها در واکنش به پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در سپتامبر (شهریور) گذشته اعمال شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.