بابل- نخستین همایش استانی علمای واقف مازندران، بزرگداشت علمای ربانی و واقفان خیراندیش با حضور رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در بابل برگزار شد.

نخستین همایش استانی علمای واقف در مازندران برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، نخستین همایش استانی علمای واقف مازندران، بزرگداشت علمای ربانی، واقفان خیراندیش حضرات آیات محمد حسن شیخ کبیر و هادی روحانی صبح امروز در تکیه بزرگ حمزه کلا بابل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل در این همایش، اظهار داشت: از اداره کل اوقاف مازندران و بانیان این حرکت مبتکرانه که با عنوان وقف و علما انجام داده اند بسیار سپاسگزاری می‌شود.

وق افزود: متاسفانه در بسیاری از مسائل از علما که بانیان خیری در موارد زیادی بوده و افراد زیادی در محضر آنان شاگردی کرده اند یادی نمی‌شود و مورد تجلیل قرار نمی‌گیرند.

امام جمعه بابل با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه وقف در اسلام و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: وقف با ایمان رابطه نزدیکی دارد.

روحانی ادامه داد: مسجد موقوفه بوده و اگر کسی بخواهد از آن استفاده کند کسی اجازه تعرض به آن را ندارد.

وی با اشاره به نقش علما و وقف گفت: علما کسانی هستند که تلاش کردند تا ایمان و باور به توحید، معاد و نبوت را دل قلوب مردمان زنده کنند.

روحانی با اشاره به اینکه واقفان خیراندیش کسانی هستند که از دادن مال خود در راه رضای خدا لذت می‌برند، افزود: بخش مهمی از اماکنی که ما به عنوان وقف از آن یاد می‌کنیم به همت علمای وقف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مرحوم شیخ کبیر و آیت الله روحانی از علمای واقف خیراندیش این شهرستان بوده که سالهای زیادی در راستای ترویج وقف تلاش داشتند، افزود: آیته الله روحانی قطعه زمینی در یکی از روستاها بنام سوته در منطقه فریدونکنار داشته که برای مسجد فاطمیه وقف کرده بودند و منزلی که در اختیار قرار داشت را وقف مدرسه خاتم الانبیا کرده و به زودی فاز دوم مدرسه خاتم الانبیا نیز افتتاح و به بهره برداری می‌رسد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.