عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: رانت و ویژه‌خواری‌ها ناشی از چندنرخی بودن ارز است و مجلس هفته آینده این موضوع را بررسی خواهد کرد.

مجلس هفته آینده افزایش قیمت دلار را بررسی می‌کند/ ویژه‌خواری‌ها ناشی از چند نرخی بودن ارز است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا فولادگر عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به نرخ ۴ هزار تومان، اظهار داشت: یک بحثی که در این زمینه وجود دارد موضوع عرضه و تقاضاست که عرضه با تقاضا همخوانی نداشته و نکته دیگر، نسبت بین طلا و دلار و تأثیرپذیری از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.  

فولادگر با بیان اینکه برخی متقاضیان براساس نرخ مبادله‌ای بوده‌اند و این تقاضا امکان برآورده شدن نداشته است، یادآور شد: بنابراین عرضه به اندازه کافی نبوده است و مجلس هفته آینده این موضوع را بررسی خواهد کرد.  

عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین ضمن مثبت ارزیابی کردن ثبات نسبی ارز در سه سال گذشته، تأکید کرد: دولت برنامه‌اش این است که ارز تک‌نرخی شود، اما اگر عرضه و تقاضا متناسب نباشد ممکن است نرخ آن بالاتر هم برود، در حالی که چنانچه در این زمینه مدیریت شود، می‌توانند آن را به سمت تک‌نرخی ببرند.  

وی رانت و ویژه‌خواری‌ها را ناشی از چندنرخی بودن ارز دانست و تصریح کرد: باید تأثیرات این مسئله را بررسی کنیم و درباره این موضوع تحلیل کارشناسی ارائه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.