مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: شاید برخی نقاط دور استان دارای جاذبه های ملموس تاریخی نباشد اماغذاهای محلی در سرتاسر اصفهان می توانددر راستای توسعه عادلانه صنعت گردشگری استفاده شود.

غذای ایرانی در راستای توسعه عادلانه صنعت گردشگری استفاده شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، فریدون الله‌یاری ظهر پنج شنبه در افتتاحیه جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در هتل آسمان اصفهان با بیان اینکه با توجه به سابقه طولانی فرهنگی ایران در طول تاریخ، همه دنیا به ارزش‌های تمدنی غنی این کشور اذعان دارد، اظهار داشت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری توجه به یک ظرفیت بسیار عظیم اما مغفول در حوزه گردشگری را مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ظرفیت‌های اقلیمی وطبیعی در کشور و استان مدنظر بوده است و حتی در این سال‌ها شاهد رشد خوب توسعه بوم‌گردی در اصفهان بوده ایم، افزود: سفره ایرانی دارای ظرفیت ویژه در گردشگری است که در پس آن فرهنگی غنی ایرانی مطرح است و باید به عنوان یک فاکتور جذاب در صنعت گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه مهمان‌نوازی از اصول مهم گردشگری در دنیا محسوب می‌شود، بیان داشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مهمان‌نوازی از جمله فاکتورهای ارزشمند فرهنگی ما است و این خصلت حتی در ادبیات ما نیز دارای نمودهای مختلفی است و بر این اساس سازو کار  استفاده از این ویژگی ارزشمند فرهنگی باید در صنعت گردشگری ما به شکل امروزی فراهم  شود.

تنوع غذای ایرانی گنجینه مهم گردشگری فرهنگی است

وی با بیان اینکه تنوع غذای ایرانی گنجینه مهم فرهنگی کشور ایران است، اضافه کرد: کشور ما دارای تنوع اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی است که زمینه تنوع غذایی را فراهم ساخته است اما متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از این غذاهای سنتی رو به فراموشی است.

الله‌یاری با اشاره به اینکه در رستوران و سفره خانه های ایرانی منوی غذاهای خانگی سنتی گسترده نیست، بیان داشت: همان گونه که بسیار از وجوه فرهنگی ما در تقابل با موج گسترده یکسان سازی فرهنگی جهانی قرار گرفته است اگر نسبت به احیای این غذاها بی توجهی کنیم این ارزش اصیل ایرانی نیز به زودی از میان می رود.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی نقاط دور ایران دارای جادذبه های ملموس تاریخ نباشد اما به یقین غذاهای محلی به عنوان یک جاذبه ملموس فرهنگی در سرتاسر نقاط  استان می تواند در راستای توسعه عادلانه صنعت گردشگری استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.