نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با سفر به عدن قرار است با «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن دیدار کند.

اسماعیل ولدالشیخ برای دیدار با منصور هادی به عدن رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العربیه، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز پنج شنبه وارد عدن در یمن شد.

«اسماعیل ولدالشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با سفر به عدن قرار است با «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن دیدار کند.

وی هدف از این دیدار و سفر را رایزنی در خصوص ازسرگیری مذاکرات صلح یمن اعلام کرده است.

روز شنبه «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن پس از یک سال برای نخستین بار برای بررسی تحولات میدانی و درگیری ها میان متجاوزان و مزدوران سعودی تحت امرش با نیروهای ارتش و کمیته های مقاومت مردمی یمن به ویژه در محور شهر تعز در سفری چند روزه از ریاض به «عدن» واقع در جنوب یمن رفت.

پیش از این نیز شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن باید بی طرف باشد و از هیچ یک از گروه ها جانبداری نکند.

اخیرا «اسماعیل ولد الشیخ» در واکنش به تشکیل دولت نجات ملی در یمن اعلام کرد که تشکیل دولت جدید در یمن مانع روند صلح در این کشور می شود. وی همچنین گفت: یمن با مرحله حساسی مواجه است و اقدامات حوثی ها و علی عبدالله صالح مسائل را پیچیده تر می کند.

این در حالی است که «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه با بیان اینکه تشکیل دولت نجات ملی یمن اهمیت زیادی در تقویت مواضع داخلی دارد مردم را به تظاهرات گسترده در تایید تشکیل دولت فراخواند.

گفتنی است، نخستین جلسه دولت نجات ملی یمن روز سه شنبه به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» در صنعاء پایتخت یمن تشکیل شد.

در این جلسه اولویت های پیش روی دولت نجات ملی یمن و برنامه های کابینه که قرار است طی هفته آینده به مجلس نمایندگان ارائه شود مورد بررسی قرار گرفت. بن حبتور از وزرای پیشنهادی دولت خواست تا ظرف چهار روز دیدگاه‌ها و پیشنهادهایشان را به نخست وزیر ارائه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.