نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: بسیاری از کمبودهای فرهنگی و اجتماعی با وقف قابل‌حل است.

بسیاری از کمبودهای فرهنگی و اجتماعی با وقف قابل‌حل است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسن بهرام نیا عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران نهاوند بابیان اینکه وقف یکی از سنت‌های نیک اسلام است که در طول اسلام ثمرات آن شامل مسلمین شده است، گفت: باید به نیت واقف آگاه باشیم و بر اساس آن عمل کنیم.

وی با اشاره به وجود کمبودها و خلأهای فرهنگی و اجتماعی و همچنین فقر در برخی مناطق شهرهای کشور، گفت: بسیاری از کمبودها با وقف قابل‌حل است.

نماینده مردم نهاوند با تأکید بر لزوم اجرای نیات واقفین، افزود: عمل کردن صحیح به نیات واقفین موجب اعتماد روزافزون به مجموعه اوقاف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقوفات در کشور می‌تواند در راستای تقویت ملی و توانمند کردن مردم و نظام و همچنین توانمند کردن مسلمین و دین و احکام الهی باشد، عنوان کرد: امروز با کمبود اماکن فرهنگی در کشور مواجه هستیم لذا می‌طلبد واقفین به این امر توجه کنند.

بهرام نیا بابیان اینکه مسائل گوناگونی وجود دارد که می‌تواند از طریق وقف حل شود، گفت: امروز در جامعه زمینه‌های بسیاری در راستا وقف همچون ازدواج وجود دارد که در هریک از آن‌ها می‌توان اقدامات ارزنده توسط واقفین انجام شود.

وی با اشاره به اینکه وقف یک برکت برای نظام شیعی و اسلامی و کشور عزیز اسلامی ایران است گفت: باید در این راستا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.