مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل از سفر سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و اقتصادی ازمیر ترکیه به این استان خبر داد.

سرمایه‌گذاران بخش گردشگری ازمیر ترکیه به اردبیل سفر می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جعفر بذری شامگاه پنجشنبه در جلسه گردشگری سرعین اضافه کرد: گروه سرمایه گذاری ازمیر ترکیه به منظور بازدید از زیرساخت های حوزه گردشگری و اقامتی و نیز بررسی و مذاکره برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی این حوزه به اردبیل سفر خواهند کرد.

وی با اشاه به حضور استاندار استاندار ترکیه به عنوان سرپرست این هیئت تاکید کرد: مقرر شده گروه سرمایه گذاران ازمیر جهت بازدید از استان اردبیل به سرپرستی استاندار این استان به اردبیل سفر کنند که البته زمان این سفر هنوز قطعی نشده است.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان با بیان اینکه سفر هیئت سرمایه گذاران ازمیر به اردبیل در زمان حضور مراکز گردشگری استان در نمایشگاه گردشگری وان ترکیه توافق شد، تصریح کرد: هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی ترکیه از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاههای بین المللی وان ترکیه برگزار شد.

وی با اشاره به حضور جامعه هتلداران و آب درمانی های استان اردبیل در این نمایشگاه متذکر شد: تلاش شد در این نمایشاه جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری استان معرفی و روابط گردشگری بین دو کشور به خصوص استان های شرقی ترکیه با استان اردبیل گسترش یابد.

بذری با اشاره به دیدارها و مذاکرات صورت گرفته با مقامات گردشگری و سیاسی ترکیه در نمایشاه وان بیان داشت: براین اساس دیداری با استاندار و مدیر گردشگری وان صورت گرفت و دو طرف به توسعه روابط گردشگری دو استان تاکید کردند.

وی با اشاره به توافقات این دیدار یادآور شد: همچنین در این دیدار مقرر شد هیئت بخش خصوصی و دولتی گردشگری اردبیل به دعوت استاندار وان به این شهر سفر کرده و ضمن بازدید دفاتر مسافرتی فعال وان، در راستای تبادل گردشگران استان وان و ترکی به اردبیل گفتگو کنند.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان با اشاره به دیدار دو جانبه با گروه سرمایه گذاری استانداری ازمیر عنوان کرد: در زمان حضور هیئت گردشگری اردبیل در نمایشگاه وان، معاون وزیر گردشگری کشور ترکیه، استاندار و رئیس میراث فرهنگی استان وان، معاون استاندار و رییس میراث ازمیر در غرفه اردبیل حضور یافته و در خصوص توسعه روابط گفتگو شد.

وی با اشاره به توزیع بروشور و لوح فشرده جاذبه ها و توانمندی های گردشگری استان اردبیل در بین بازدیدکنندگان اضافه کرد: ظرفیت های صنایع دستی استان اردبیل از جمله گلیم و ورنی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که مورد توجه قرار گرفت.

بذری پخش سه هزار پکیج آماده شده حاوی اطلاعات ظرفیت گردشگری و توانمندی های استان اردبیل در قالب دی وی دی و بروشور به چهار زبان ترکی استانبولی فارسی و انگلیسی و آذری را از دیگر اقدامات غرفه اردبیل در نمایشگاه وان ترکیه برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.