رئیس جمهور گفت: نرخ بیکاری در تمام کشور رو به افزایش بوده و این‌یک مشکل بزرگ و معضلی اساسی به شمار می‌آید.

روحانی: نرخ بیکاری در کشور رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در شورای اداری خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد ضمن بیان اینکه، خداوند را برای اینکه توفیق زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) را به من داد شاکرم، اظهار کرد: مردم به‌خوبی عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) در ایام ماه محرم و صفر نشان دادند و دولت نیز همه اهتمام خود را برای آسان‌سازی زیارت زائران انجام داده است.

وی افزود: مردم مشهد و مسئولان در تمام سال به‌ویژه در ایام پایانی ماه صفر، میزبان زائران حرم امام هشتم (ع) بوده و از زائران این امام رئوف به‌خوبی پذیرایی می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: پیگیری‌ها و تلاش دولت برای یافتن عامل حادثه قطار سمنان انجام‌شده و به اطلاع مردم می‌رسد و نیز تمام تلاش برای اینکه مجدد شاهد این‌گونه حوادث نباشیم در حال انجام است.

وی گفت: نرخ بیکاری در تمام کشور رو به افزایش بوده و این‌یک مشکل بزرگ و معضلی اساسی به شمار می‌آید.

تعداد ۵۰۰ هزار نفر در کشور در انتظار شغل هستند

روحانی اضافه کرد: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در فروردین‌ماه سال جاری وارد بازار کارشده‌اند که از یک‌سو نکته خوب و قابل قبولی است و از سوی دیگر برای دولت ایجاد کار فراوانی را می‌کند.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۷۰۰ هزار زمینه شغلی در کشور ایجادشده است، ابراز کرد: هنوز در کشور تعداد ۵۰۰ هزار نفر در انتظار شغل بوده که این امر دلیل افزایش نرخ بیکاری کشور شده است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ۴ موضوع مهم در بودجه سال ۹۶ مدنظر قرارگرفته است که  آب و فاضلاب، محیط‌زیست و راه‌آهن این ۴ اولویت اساسی هستند و علاوه بر آن‌ها در حوزه اشتغال نیز اقدامات مهمی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به بحران آب در کشور و بیان اینکه جایگزینی روش‌های کشاورزی سنتی با کشت گلخانه‌ای و استفاده از سیستم مدرن آبیاری در صرفه‌جویی آب تأثیر بسزایی دارد، اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم مساحت زیر کشت گلخانه‌ها در خراسان رضوی ۱۲۰ هکتار بوده که هم‌اکنون به ۲۲۰ هکتار رسیده است.

روحانی تصریح کرد: به‌منظور مدیریت بحران آب و صرفه‌جویی طرح‌های بلندمدتی مانند انتقال آب از دریای عمان و شیرین سازی و استفاده در مصارف شهری، صنعتی، کشاورزی و روستایی باید مدنظر قرار گیرد.

بودجه عمومی کشور در سال آینده ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است

وی در خصوص تأمین اعتبار موردنیاز پروژه‌های عمرانی و سازوکار در نظر گرفته‌شده این حوزه در بوجه سال ۹۶، گفت: سرمایه‌گذاری ۴ جانبه‌ای در طرح‌های عمرانی انجام می‌شود که اثربخشی اعتبارات دولتی را ۴ برابر می‌کند به این صورت که از میزان سرمایه موردنیاز یک سهم را دولت پرداخت کرده، یک سهم بخش خصوصی، یک سهم بانک و یک سهم صندوق توسعه ملی.

رئیس‌جمهور با اشاره به تقویم لایحه بودجه سال ۹۶ به مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه افزود: کل بودجه در نظر گرفته‌شده برای سال ۹۶ در لایحه دولت ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان آن به بخش عمرانی اختصاص دارد که جهش اعتباری در این حوزه کاملاً محسوس است.

وی تصریح کرد: حرکت خوبی پس از اجرای برجام در حوزه افزایش تولید نفت و میعانات گازی انجام‌شده است.

رئیس‌جمهور گفت:باوجوداینکه تصمیم اوپک بر کاهش تولید نفت در کشورهای عضو آن بوده اما به دلیل کاهش تولید نفت توسط ایران در دوران تحریم با افزایش تولید برای ایران موافقت شده است.

بودجه سال ۹۶ بر مبنای پیش‌بینی افزایش قیمت نفت بسته‌شد

وی قیمت نفت را رو به افزایش دانست و افزود: بودجه سال ۹۶ بر مبنای پیش‌بینی افزایش قیمت نفت بسته‌شده است.

روحانی اظهار کرد: درزمینهٔ توسعه گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی در خراسان رضوی، آمار ۸۷ درصد برای جمعیت روستایی و ۹۹.۸ درصد برای جمعیت شهری، آمار بسیار خوب و قابل قبولی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف برق در بخش صنعت خراسان رضوی ۱۵ درصد افزایش داشته، می‌توان نتیجه گرفت که تولید در این استان در مسیر رو به رشدی قرارگرفته است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در سال جاری به ۱۵ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط تسهیلات احیای تولید پرداخت‌شده است و مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان در این زمینه منابع مصرف‌شده است که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بیان کرد: هم‌اکنون شرکت توتال در حوزه نفت و گاز در حال انعقاد قرارداد است که سرمایه‌گذاری موردنیاز برای پروژه‌های تعریف‌شده در قرارداد به ۴.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

روحانی به طرح توسعه خط فاضلاب اشاره کرد و گفت: میزان تصفیه آب در خراسان رضوی ۱۰۰ هزار مترمکعب بوده که پس از بر سرکار آمدن دولت یازدهم این میزان به ۱۶۳ هزار مترمکعب افزایش‌یافته است.

وی تأکید کرد: برای توسعه کشور مردم و دولت باید دست در دست هم داده و کاری بزرگ را به ثمر برسانیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در خراسان رضوی ۹ پروژه فولاد در دست انجام بوده و استعداد منطقه خواف و سنگان موردتوجه قرارگرفته و دارای اهمیتی بالایی است.

وی تأکید کرد: ورود سالانه بیش از ۲۷ میلیون زائر به خراسان رضوی و شهر مشهد دلیل رونق در این استان می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.