قم- آیت الله صافی گلپایگانی در دیداررئیس سازمان اوقاف وامورخیریه با توجه به سابقه وقف دراسلام گفت:ازدیرباز مردم متدین باوقف اموال خود به ترویج دین مبین اسلام اهتمام داشته اند.

وقف یکی از  امتیازات بزرگ دین مقدّس اسلام است
 به گزارش قدس آنلاین،آیت‌الله صافی گلپایگانی صبح امروز در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بابیان اینکه یکی از امتیازات بزرگ دین مقدّس اسلام همین مسئله وقف است خاطرنشان کردند: از قدیم‌الایام تا به امروز مردم متدین ما از این راه توانسته‌اند با وقف اموال خود، به ترویج دین مقدّس و آثار و برکات آن کمک نمایند.
مرجع تقلید شیعیان گفت: با توجه به پراکندگی و مهاجرت‌های ناخواسته فرزندان ائمه اطهار (ع) به سایر ممالک اسلامی، بدون تردید قبور مطهر فرزندان ائمه معصومین در کشورهای دیگر اسلامی به‌ویژه مصر وجود دارد که باید شناسایی و معرفی کنید.
مرجع تقلید شیعیان  در بخش دیگری از سخنان  خود گفت: با نگاهی به واقفین در طول قرون متمادی، مشاهده می‌کنیم که انسان‌های بسیار باایمانی بوده‌اند که از گروه‌های مختلف مانند، دانشمندان و رجال کشوری در میان آن‌ها وجود داشته‌اند که اگر بتوانیم شخصیت آن‌ها را برای مردم بازگو کرده و نیّات پاک آن‌ها را در امور خیریه منتشر نماییم، خود تاریخ بزرگ و درخشان برای کشور و مردم باایمان ما است.
وی با اشاره به مطالب بسیار دقیق، ظریف و زیبایی که در وقف نامه‌ها آمده است، بیان کرد: وجود این‌همه وقف نامه با این عبارات بلیغ، فصیح و زیبا دلالت دارد که مردم ما همیشه انسان‌های هنردوست، عالم پرور و خیرخواه بوده و این سابقه‌های خوب برای کشور ما از بهترین آثار تاریخی است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.