نیروهای داوطلب مردمی عراق از آزادسازی ۲۱ روستا از آغاز مرحله پنجم عملیات خود در محور غربی موصل تاکنون خبر دادند.

آزادسازی ۳۱۰ کیلومتر مربع از آغاز مرحله پنجم عملیات حشدالشعبی در غرب موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الفرات نیوز، نیروهای داوطلب مردمی عراق از ابتدای مرحله پنجم عملیات آزادسازی محور غربی موصل تاکنون موفق شدند 310 کیلومتر مربع در این محور را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کنند.

واحد رسانه‌ای حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد روستاهای آزاد شده از ابتدای مرحله پنجم عملیات حشدالشعبی در محور غربی موصل تاکنون به 21 روستا رسیده است.

واحد رسانه‌ای حشدالشعبی ضمن تشریح اهمیت آزادسازی تل عبطه در غرب موصل اعلام کرد که تل‌عبطه اولین شهر در موصل است که نیروهای داوطلب مردمی عراق وارد آن شده‌اند. این شهر برای داعش از عمق استراتژیک برخوردار است و با آزادسازی این شهر مهمترین خطوط امدادرسانی اصلی به داعش در بین صحرای غربی الانبار و صحرای الحضر تا تلعفر قطع شده است. همچنین با آزادسازی این شهر تقریبا نیمی از مساحت الجزیره از غرب تل عبطه به سمت سوریه آزاد شده است. از سوی دیگر آزادسازی تل عبطه مقدمات آزادسازی دو شهرستان تلعفر و حضر را فراهم کرده است.

در این بیانیه آمده است که داعش قدرت مقاومت را از دست داده و به همین دلیل به استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده متوسل شده است.

نیروهای داوطلب مردمی عراق روز جمعه پنجم آذرماه از آغاز پنجمین مرحله عملیات خود در غرب موصل برای آزادسازی مناطق باقی مانده تحت اشغال داعش خبر دادند و موفق شدند در ساعات اول این عملیات، چندین روستا را آزاد کنند.

شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد و ماموریت آزادسازی این شهر به نیروهای داوطلب مردمی عراق سپرده شده است.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش  فرستاده می‌شود.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و پیشروی آنها در تمام محورهای عملیاتی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.