امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در گفتگو با علی ضیاء اعلام کرد آخرین باری که به سینما رفته برای تماشای فیلم «یتیم خانه ایران» بوده و تماشای این فیلم را به همه توصیه می‌کند.

توصیه فرمانده نیروی دریایی ارتش برای تماشای «یتیم خانه ایران»

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعلی ضیاء امروز ۱۳ آذر در برنامه «فرمول یک»، گفتگوی تلفنی با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره توافق اوپک داشت.
وی همچنین میزبان امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بود و از او درباره دلایل نامگذاری ۷ آذر به عنوان روز نیروی دریایی سوال کرد.
سیاری در این باره توضیح داد: ۷ آذر ۵۹، ۶۷ روز از جنگ گذشته بود و عراقی ها آمده بودند که ما را از شمال خلیج فارس بیرون کنند تا نتوانیم صادرات نفتی داشته باشیم اما نیروی دریایی ارتش حماسه ای در عملیات مروارید آفرید که باعث نتایج ارزشمندی شد. نیروی دریایی آن  زمان موفق شد عراق را شکست دهد و ضربات محکمی به توان اقتصادی دشمن وارد کند، پایانه های نفتی را منهدم کند و عراق را در محاصره دریایی قرار دهد. هر کشوری در محاصره دریایی قرار بگیرد، صادرات و واردات و ارتباط او با دنیا قطع می شود و طی ۸ سال نه کالایی وارد بنادر عراق شد نه این کشور توانست صادراتی داشته باشد. البته از طریق کشورهای دیگر و به صورت زمینی، به این کشور کمک می شد.
وی درباره وضعیت خودش در آن ایام گفت: من آن زمان ۲۶ سال داشتم، فرمانده دسته بودم، یک قایق تندرو داشتم و ۳۰ نفر را مدیریت می کردم.
سیاری با تبریک پیشاپیش روز دانشجو، بیان کرد دختر و پسرش هر دو دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در زمان جنگ جوانان به فرمان امام (ره) به صحنه آمدند و تجهیزات را آماده کردند، تصریح کرد: زیردریایی بالاترین فناوری را در جهان می طلبد. ما در ساخت تجهیزات واقعا پیشرفت کردیم. تا قبل از انقلاب همه تجهیزاتمان را غربی ها می ساختند، حتی نیروی انسانی مان را آنها پرورش می دادند. این نکته قابل کتمان نیست. ما بعد از انقلاب دیگر تجهیزاتی دریافت نکردیم و خودمان کار می کنیم.
وی یادآور شد: ما امروز این اعتماد به نفس را به دست آورده ایم که می توانیم در حوزه نیروی دریایی توانمند شویم و جوانان به وضعیت خوبی در این زمینه رسیده اند.
سیاری تأکید کرد: ما نمی‌گوییم نیاز به تبادل علم و دانش با دنیا نداریم، قطعا داریم اما با جایی که نگاه استعماری به ما نداشته باشند. جوانان ما رشد و توانمندی را دارند تا بتوانند به علم مورد نیاز برای ساخت تجهیزات دسترسی پیدا کنند ولی ما گاهی به خودمان اعتماد نداریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در گفت‌وگو با علی ضیاء درباره نشان هایی که روی لباسش قرار دارد توضیح داد و آنها را متعلق به دانشگاه عالی دفاع ملی، ایثارگری، جانبازی، دانشگاه مقطع کارشناسی، نشان درجه یک مدیریت، خیرین مدرسه ساز و... معرفی کرد.
سیاری همچنین درباره آخرین فیلمی که دیده، اظهار کرد: آخرین فیلمی که دیدم «یتیم خانه ایران» بود که مقطعی از تاریخ را نشان می دهد و توصیه می کنم همه این فیلم را ببینند چون نشان میدهد چه اتفاقی در جنگ جهانی دوم برای ایران می افتد و استکبار چطور برای رسیدن به اهدافشان، ما را زیر پایشان له میکنند.
عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس دیگر مهمان ضیاء بود که در سخنانی گفت: من زمان جنگ استاندار ایلام بودم آن زمان همه امکانات استان درخدمت جنگ بود و من بی گناهم اگر این شهر حالا وضعیت خوبی ندارد.
وی درباره مهم ترین بحث سیاست داخلی در مجلس بیان کرد: باید بتوانیم کشور را از رکود خارج کنیم. مجلس باید مشکلات دولت را حل کند. دولت هرچه نیاز دارد باید در قالب لایحه بیاورد تا توسط مجلس تصویب شود.
این نماینده که در مجلس دوم نیز حضور داشته، یادآور شد: تاکنون تنها چیز مهمی که در مجلس تصویب شده بودجه بوده، گرچی برخی فکر میکردند این بودجه تورم زا باشد و ... اما در نهایت تصویب شد. حالا نیز برنامه ششم در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.
هاشمی زایی در پاسخ به اینکه چطور برخی نمایندگان، به نمایندگانی شاخص و شناخته شده همچون علی مطهری تبدیل می شوند، تصریح کرد: مدرس را به خاطر شجاعتش می شناسند کسی که ازادگی و شجاعت را بیش از بقیه بروز دهد، گل میکند. البته شرایط خانوادگی هم تاثیر دارد، علی مطهری به هر حال پسر خلف شهید مطهری است.
ضیاء همچنین در این برنامه به مناسبت روز معلول، میزبان حسن میرزاحسینی عضو تیم ملی سنگنوردی معلولان و محمدرضا مشکات عضو تیم ملی اسکی معلولان بود که علی رغم معلولیتشان توانسته بودند به موفقیت های ورزشی خوبی دسترسی پیدا کنند.
«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه ها هر روز ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۱۰ با تهیه کنندگی افشین حسین خانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.