کرج- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ میلیارد ریال برای شروع کار موزه در دست است، گفت: برای ساخت این موزه بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ساخت موزه دفاع مقدس البرز ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار ابوالفضل اسلامی با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس در استان اظهار داشت: هم اکنون طرح پیشنهادی برای این مجموعه آماده شده و کلنگ آن تا یک ماه آینده بر زمین زده می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس البرز با اشاره به اینکه شهردار کرج و استاندار البرز قول کمک برای ساخت این مجموعه را دادند، افزود: در مورد طرح با امام‌جمعه و نماینده‌های استان به توافق رسیدیم.

وی با اشاره به خصوصیات موزه دفاع مقدس البرز گفت: این مجموعه دارای ۱۴ هزار مترمربع زیربنا و در دو طبقه ساخته می شود.

اسلامی ادامه داد: این مجموعه دارای چند گالری برای معرفی موضوعات دفاع مقدس بوده و یک ساختمان در این مجموعه متعلق به مرکز اسناد است.

وی با اشاره به ساخت مسجد خرمشهر به صورت نمادین در این موزه خاطرنشان کرد: همچنین یک دکل دیده بانی و پاسگاه مرزی به صورت نمادین در این مجموعه ساخته می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس البرز ابراز کرد: یک زمین در شمال پارک جهان‌نما به مساحت ۲۰ هکتار برای انجام رزمایش ها و کارهای فیزیکی قرار دارد و یک پل طبیعت در آن ساخته می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.