یزد – رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر یزد با تاکید بر این نکته که خواستار اجرای طرح های ایمن و خوب هستیم، گفت: بلوار شهدای گمنام با صرف هزینه ای سنگین از سوی شهرداری انجام شده است متاسفانه به محلی برای تخلیه نخاله ها تبدیل شده است.

پیگیر اجرای طرح های ایمن و خوب در شهر یزد هستیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عباس زارع صبح شنبه در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات ورودی و خروجی های  منتهی  به جاده کمربندی یزد با اشاره به توسعه شهر یزد به سمت کمربندی و افزایش ساخت و ساز در این مکان گفت : اگر مسیر کمربندی از این سمت برداشته شود و مسیر تردد خودردوها(کمربندی ) به سمت جنوب شهر یزد از سمت خلدبرین انجام شود با توجه به اینکه سمت جنوب(خلدبرین) با ورودی و خروجی خاصی جهت اتصال به کمربندی ندارد دیگر شاهد این گونه مشکلات نخواهیم بود.

شهردار یزد نیز در این جلسه  ضمن اشاره به این موضوع که قبلا در کارگروه پدافند غیرعامل موضوع دسترسی های به کمربندی بررسی شده است  تا شهر سریعتر تخلیه شود گفت:  این دسترسی ها بعد از هماهنگی و نشست های مختلف  بوجود آمد و این طرح ها در راستای همکاری با اداره راه و شهرسازی استان بوده است.

عظیمی زاده ضمن تاکید به این نکته که خواستار اجرای طرح های ایمن و خوب هستیم افزود: شهرداری یزد آماده هر نوع همکاری در جهت رفع مشکل می باشد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر یزد با اشاره به اینکه برخی نقاط شهر ترافیک سنگینی دارد، گفت: این گره‌های ترافیکی با گشایش چند مسیر باز می‌شود.

مرتضی شایق اظهارداشت: مسیرهای دسترسی به بلوار شهدای گمنام و جاده کنارگذر، اتصال بلوار مناجات (دخمه) به کمربندی و اتصال پایانه مسافربری به کمربندی از جمله این مسیرها به شمار می‌رود.

وی افزود: برای ایجاد و راه‌اندازی این مسیرها هزینه‌های بسیاری شده و علاوه بر آسفالت آنها، چراغ‌های برق و علائم راهنمایی و رانندگی نیز در آن نصب شده است.

عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: این مسیرها باید هرچه سریع‌تر باز شود تا بخشی از ترافیک موجود در سطح شهر یزد کاهش یابد.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست گفت: احداث آزادراه انار- نطنز به تصویب رسیده است این طرح در ۴۸۳ کیلومتر و در چهار قطعه انجام خواهد شد.

محمدرضا نقصان محمدی اظهار داشت: این طرح در ۴۸۳ کیلومتر و در چهار قطعه انجام خواهد شد که بدین ترتیب عبور وسایل سنگین از مسیر جاده کنار گذر یزد به سمت جاده پشت خلدبرین خواهد بود که این موضوع در دسترسی های مذکور تاثیر مثبت خواهد داشت و نیاز به طرح خاصی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر باید برای کمربندی یزد از ابتدا تا انتهای آن،  یک  برنامه کلی داشته باشیم و با اصلاح هندسی ورودی ها و خروجی ها مسیرهای منتهی به کمربندی ، این مسیرها باز شود.

نقصان محمدی تصریح کرد: پس ازایجاد دسترسی همسطح توسط شهرداری در بلوار شهدای گمنام، با کمربندی غربی، بعضا برخی شهروندان و رانندگانی که قصد ورود به شهر یزد را از سمت باند جنوبی کمربندی داشتند به صورت خلاف از مسیر دوربرگردان روبروی دسترسی شهدای گمنام استفاده می‌کردند که متاسفانه این محل، به یک نقطه حادثه خیز تبدیل شده بود و در نهایت با نشست با کارشناسان پلیس راهور تصمیم به بسته شدن این مسیر گرفته شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان نیز گفت: پروژه اتصال بلوارشهدای گمنام  قرار بود در ابتدا بصورت تقاطع غیر همسطح اجرا شود  که با هدف اتصال شهر یزد به کمربندی غربی و اتصال کاربری‌های طرف مقابل کمربندی شامل مجموعه ورزشی، پارک علم و فن آوری و ... بصورت غیر همسطح طراحی شده بود که قرار بود با مشارکت مجموعه های مذکور توسط شهرداری اجراء گردد اما همه نهادهای ذینفع در این طرح همکاری نکردند و این طرح اجرا نشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.