بوشهر- تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت در جامعه مورد اعتماد و اعتبار مردم است، گفت: دشمن شناسی و مقابله با دشمن از ویژگی‌های روحانی انقلابی است که باید با جهاد کبیر در برابر دشمن بایستد.

دشمن شناسی از ویژگی‌های روحانی انقلابی است/باید با جهاد کبیر در برابر دشمن ایستاد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)  در بوشهر با بیان اینکه تجلیل از مفاخر و شخصیت‌های روحانی سبب شناسایی عالمان در جامعه است، گفت:علامه بلادی بوشهری در عصر خوددارای ویژگی‌های خاصی بود که توانست با ارائه فتوا در مقابل استعمارگران ایستادگی کند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه عالم و علم افزود: جلوه حقیقت، بندگی، عبودیت رمز رسیدن انسان به کمال را فراهم می‌کند بگونه‌ای که ربانی شدن انسان در حقیقت علم و عبودیت  نهفته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بزرگان دینی الگوی جامعه هستند گفت: علامه بلادی از بزرگان جامعه دینی ما هستند بگونه‌ای که تالیفات مهمی از این بزرگ دینی ارائه شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه جاهلیت مدرن جای جاهلیت ادوار گذشته را گرفته است افزود: امروز جاهلیت با ادوار گذشته تفاوت کرده و اکنون اخلاق جاهلی، افکار جاهلی، اعمالی جاهلی و مدرنیته جاهلی رواج شده است.

تولیت آستان قدس رضوی رمز حرکت ارتجاعی در جامعه اطاعت از فرامین و توجه خاص به کفار و منافقین دانست و تصریح کرد: آنچه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با جهاد کبیر هشدار می‌دهند ایستادگی با جهاد کبیر در برابر دشمن است.

رئیسی با بیان اینکه بسیاری از علما و رزمندگان در مقابل دشمن با جهاد کبیر ایستادگی کردند گفت: رئیسعلی دلواری‌ها و علامه بلادی‌ها به نام دین و با آموزه‌های دینی در مقابل خواست دشمن ایستادند و جهاد کبیر کردند.

وی مسئله‌شناسی از سوی روحانیت را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه روحانیت در جامعه مورد اعتماد و اعتبار مردم قرار دارد این بزرگان که دارای منابع غنی و عظیم هستند باید در همه ابعاد پاسخگوی جامعه  در عرصه مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت باید با جهاد کبیر در برابر دشمن بایستد تصریح کرد: دشمن شناسی و مقابله با دشمن از ویژگی‌های روحانی انقلابی است که باید با جهاد کبیر در برابر دشمن بایستد.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه پژوهش‌ها باید بر اساس شناخت نیازهای زمان باشد، افزود: پژوهش و تحقیق باید با یک کار مداوم همه ابعادنگر صورت بگیرد  که در این عرصه روحانی انقلابی باید پژوهشگری و تحقیق سرلوحه کار خود قرار داده باشد.

وی نوگرایی و ابانداشتن از مطرح کردن مسائل نو را از ویژگی‌های روحانی انقلاب دانست و گفت: پژوهشگر و محقق باید حضوری دقیق در مسائل داشته باشد تا  نتیجه آن در زندگی مردم و حل مشکلات مردم  نمودار شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه احیا تراث یک موضوع مهم و قابل توجهی است افزود: احیا تراث امری مهم و ضروری است چون این مهم سبب ماندگاری کارهای ارزشمند می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه روحانیت در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد خاطر نشان کرد: امروز مطمئن‌ترین گروه برای رفع مشکلات در بین مردم در عرصه‌های مختلف روحانیت است که این مهم نشان از مسئولیت سنگین این قشر در جامعه است.

وی با بیان اینکه هدایت‌گران جامعه به سمت خوبی‌ها با روحانیت بسیار تفاوت دارند گفت: رمز موفقیت علما که در دل مردم جای گرفته‌اند این است که در همه عرصه‌ها پیشتاز هستند که نمونه آن بیشترین شهید در بین سایر اقشار و اصناف گروه روحانی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نگاه مردم  در عرصه‌های مختلف به روحانیت است تاکید کرد: به رغم فضاسازی‌هایی که علیه روحانیت انجام شده ولی امروز مطمئن‌ترین ملجا در بین مردم در سراسر عالم روحانیت است.

رئیسی با اشاره به وظایف روحانیت در زمینه تعلیم و تربیت جامعه و مبارزه با کژی‌ها و مفاسد، افزود: مبارزه با جهل و بی‌تدبیری از وظایف و رسالت‌های روحانیت است.

وی بابیان اینکه حق‌خواهان عالم دست برتر دارند تصریح کرد: هیچ‌گاه نمی‌توان کشتار مسلمانان در نیجریه و آفریقا را بی‌نتیجه دانست بلکه هر مجاهدی که بر زمین می‌افتد مجاهدان متعددی بلند می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.