مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جشن روز جهانی معلولان در ۳۹ مرکز فراگیر کانون در سراسر کشور برگزار شد.

جشن روز جهانی معلولان در ۳۹ مرکز کانون پرورش فکری کشور برگزار شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا،  بر همین اساس روز شنبه همایش «بر بال پروانه ها» با حضور جمعی از دانش آموزان با نیازهای ویژه مراکز کانون تهران، هنرمندان عرصه تئاتر، فیلم و سینمای کودک و ورزشکاران و قهرمانان کشوری در رشته های مختلف در سالن شهید بهنام محمودی مرکز آفرینش های حجاب برگزار شد.
بنابر این گزارش علیرضا حاجیان زاده در این مراسم گفت: همزمان در ۳۹ مرکز فراگیر سراسر کشور جشن باشکوهی برای پاسداشت معلولان با حضور مسئولان و خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه برپا شده است.
وی با بیان اینکه نعمت های خدا دادی بر دو دسته ظاهری و باطنی است، افزود: نعمت های ظاهری شامل دست و پا، چشم، بینایی و شنوایی و نعمت های باطنی شامل شعور، استعدادهای درونی و توانایی هایی است که در وجود انسان نهفته و باید با تلاش و آموزش به آنها دست یافت.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: عدالت خداوند به همان است که هیچ انسانی را به یک شکل خلق نکرده و کسی از دیگران برتر نیست، مگر به تقوا و از طرفی خداوند برای هر انسانی یک روزی مقدر فرموده و باید در پی کسب آن باشد.
حاجیان زاده گفت: معلولان و افراد با نیازهای ویژه حق دارند و حقوق آنان اعم از شهروندی و آموزشی در عرصه های مختلف باید در کشور رعایت شود و مسئولان با تامین مایحتاج اولیه این قشر، باید عدالت را در بین جامعه برقرار کنند.
بنابراین گزارش در این مراسم که با برنامه های مختلف هنری از سوی دانش آموزان مدارس استثنایی و اعضای مراکز آموزش افراد با نیازهای ویژه همراه بود، از ۱۴ عنوان کتاب جدید که با خط بریل و در زمینه های آموزشی و رمان برای افراد نابینا و کم بینا منتشر شده، رونمایی شد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.