نماینده شطرنج ایران در رقابت‌های گرندپری بانوان جهان گفت: مقابل حریف گرجی‌ام به تساوی رضایت دادم، در حالی که شاید در حالت عادی می‌باختم.

خادم‌الشریعه: شاید درحالت عادی به حریف گرجی‌ام می‌باختم

به گزارش قدس آنلاین، پنجمین و آخرین مرحله از رقابت‌های گرندپری شطرنج بانوان جهان با حضور سارا سادات خادم‌الشریعه، نماینده شطرنج ایران همراه بود. خادم الشریعه در دور پایانی این مسابقات مقابل بلا خوتناشویلی از گرجستان به تساوی ارزشمندی رسید تا با 6 امتیاز به همراه سه شطرنجباز دیگر به عنوان سوم مشترکی برسد.

نماینده ایران در این مسابقات به 2 پیروزی، 8 تساوی و یک شکست دست پیدا کرد. جو ونجون‌جو، نماینده چین موفق شد قهرمان این مرحله از رقابت‌ها شود و در مجموع 5 مرحله این مسابقات نیز با قرار گرفتن در صدر جدول جواز حضور در فینال قهرمانی جهان را پیدا کند.

خادم‌الشریعه در گفت‌وگو با فارس، درمورد سطح این مسابقات اظهار داشت: سطح بازی‌ها بسیار بالا بود و شاهد رقابت‌های نزدیکی در این دوره از پیکارها بودیم. من هم از عملکرد خودم در این مرحله رضایت داشتم، هرچند که مقابل نماینده چینی که به نوعی سخت‌ترین حریفم بود نتیجه را واگذار کردم. خدا را شکر که تواستم در جایگاه خوبی قرار بگیرم و مسابقات را با جایگاه خوب به پایان برسانم.

وی در دور هشتم مسابقات جهانی گرندپری به مصاف حریف اوکراینی رفت، اما دقایقی طول نکشید که این مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید که موجب بهت همگان شد. وی در مورد این اتفاق خاطرنشان کرد: ماجرا از این قرار بود که آن روز پیش از شروع مسابقات، شطرنج‌باز فرانسوی با مشکل قلبی روبه‌رو می‌شود و حریف اوکراینی‌ام او را تا بیمارستان همراهی می‌کند. مسئولان برگزاری مسابقات اصرار به برگزاری مسابقه در ساعت مقرر داشتند، حریفم نیز به ناچار در مسابقه حاضر شد.

نماینده شطرنج ایران عنوان کرد: به هر حال حریفم با 20 دقیقه تاخیر شت میز حاضر شد و من هم زمانی که شرایط روحی وی را دیدم تصمیم خودم را گرفتم؛ البته این نکته را هم باید بگویم که اگر بازی در حالت عادی و طبیعی خود جریان پیدا می‌کرد مشخص نبود چه نتیجه‌ای حاصل شود و امکان داشت که من بازنده باشم. فکر می‌کنم هر ورزشکاری هم جای من بود همین تصمیم را می‌گرفت که بازی را با تساوی تمام کند تا حریفش بتواند به دوستش کمک کند.

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک طی پیامی از سارا خادم الشریعه به دلیل حرکت منصفانه خود در رقابت‌های گرند پری شطرنج زنان جهان تقدیر و تشکر کرد و گفت: خادم الشریعه را به عنوان یکی از کاندیداهای ورزشکار با اخلاق سال به کمیته اخلاق IOC و همچنین کمیته بین‌المللی بازی منصفانه معرفی خواهیم کرد.

خادم‌الشریعه درخصوص این تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک گفت: من فکر می‌کنم که هر فرد دیگری هم جای من بود چنین تصمیمی می‌گرفت، اما به هر حال واقعاً انتظار چنین بازتابی را در رسانه‌های داخلی و خارجی نداشتم. همه به من لطف داشتند و باید از مسئولان کمیته ملی المپیک هم بابت تصمیمی که گرفته‌اند تشکر کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.