سرمربی تیم دختران نوجوان و جوان کاراته گفت: از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و امیدوارم کارشناسان با توجه به شرایطی که تیم داشت ،عملکردمان را قضاوت کنند.

ابراز رضایت از عملکرد تیم کاراته دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش قدس آنلاین، ستاره موسوی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد عملکرد این رده‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا که هفته گذشته به میزبانی اندونزی برگزار شد عنوان کرد: از عملکرد تیم‌های نوجوانان و جوانان راضی هستم زیرا تمام بچه‌ها تلاش خود را اعمال کردند. واقعیت این است که با نفراتی راهی اندونزی شدیم که برخی از آنها حتی تجربه تورنمنت‌های بین‌المللی را هم نداشتند و فکر می‌کنم در این شرایط نایب قهرمانی عنوان رضایت‌کننده‌ای است.

وی ادامه داد: فاصله مدال‌های‌مان با ژاپن بسیار زیاد بود که این موضوع را می‌توان زنگ خطری برای کاراته کشورمان تلقی کنیم، البته ژاپنی‌ها در شرایطی به اندونزی آماده بودند که تمام مربیان رده‌های سنی مختلف‌شان حتی بزرگسالان تیم‌های پایه را حمایت می‌کردند. با توجه به اینکه این کشور در سال 2020 المپیک را میزبانی می‌کند، حسابی بر روی کاراته سرمایه‌گذاری کرده است. البته در کنار این موضوع برخی از کشورها که اصلا به قول معروف تا پیش از این حرفی برای گفتن نداشتند در اندونزی صاحب مدال شدند.

سرمربی نوجوانان و جوانان کاراته بانوان عنوان کرد: کشورهایی مانند عربستان، چین تایپه یا حتی اندونزی در این دوره به طلا رسیدند که واقعا قابل توجه بود. این نشان‌دهنده آن است که تمام کشورها در حال سرمایه‌گذاری در این رشته هستند و این موضوع باید ما را هوشیار کند. بسیاری از مدال‌هایی که در اندونزی به دست آمد می‌توانست خوشرنگ‌تر باشد اما اینکه نفرات ما حتی دوره رقابت تدارکاتی را هم ندیده بودند کمی کار را سخت کرده بود.

موسوی گفت: پیش از اعزام به اندونزی و در حین آماده‌سازی به مسئولان اعلام کردیم که این تیم نیاز به مسابقات تدارکاتی دارد اما این اتفاق نیفتاد. شرایط مهیا نبود و واقعا فدراسیون از لحاظ مالی مشکل داشت ولی تمام تلاش‌مان را کردیم تا در همین شرایط بهترین عملکرد را در راستای آمادگی نفرات داشته باشیم. امیدوارم کارشناسانی که می‌خواهند عملکرد ما را در این دوره از مسابقات قضاوت کنند به این موضوعات توجه کنند.

او گفت: در دوره قبلی این مسابقات که به میزبانی مالزی برگزار شد، تیم یک ماه تمام در بهترین شرایط مسابقات تدارکاتی را تجربه کرده بود و آن نتایج خوب به دست آمد. آن تیم در تورنمنت ترکیه و تایلند شرکت کرده بود و بازیکنان حسابی کسب تجربه کرده بودند. به هر صورت با وجودو تمام این شرایط از تیم راضی هستم و امیدوارم در آینده با حمایت‌های بیشتر به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

وی در مورد داوری رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز تصریح کرد: داوری‌های در دو تاتامی خوب بود اما در تاتامی‌ دیگری که مسئولیت سرداوری با فردی از اندونزی بود، واقعا شاهد حق‌خوری بودیم. به هر صورت برخی بازیکنان ما در این شرایط هم به مدال رسیدند که واقعا قابل تقدیر است. کسب یک طلا، 3 نقره و 4 برنز کار کوچکی نبود و خوشحالم که با دست پر به کشورمان بازگشتیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.