زاهدان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین مانع گسترش فرهنگ وقف در جامعه، عدم اعتمادسازی کافی است و در این خصوص، رسانه‌ها باید یاری کرده و ذهن‌های آلوده نسبت به این سنت حسنه را پاکسازی کنند.

رسانه ذهن‌های آلوده نسبت به وقف را پاکسازی کند

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی صبح شنبه در همایش یاوران وقف که در زاهدان برگزار شد، گفت: گسترش فرهنگ وقف در جامعه می‌تواند به ریشه کنی فقر و شکاف طبقاتی کمک کرده و در نتیجه، جامعه را از مشکلات ناشی از فقر، از جمله بزهکاری‌ها، رهایی دهد.

وی بیان کرد: مهمترین مانع گسترش فرهنگ وقف در جامعه، عدم اعتمادسازی کافی است و در این خصوص، رسانه‌ها باید یاری کرده و ذهن‌های آلوده نسبت به این سنت حسنه را پاکسازی کنند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: وقف در تاریخ اسلام ریشه دارد، بطوری که در سیره نبی مکرم اسلام و امیرالمؤمنین(ع) به وفور دیده می‌شود؛ حتی وقف در خارج از دایره اسلام هم گسترده شده است، چون وقف، نوع دوستی است. وی ادامه داد: سازمان اوقاف سازمانی است که زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‎کند و بر همین اساس،‌ نظرات، فتاوا و نکاتی که مدنظر رهبر انقلاب و در چارچوب نظر واقفان است جزء اهداف اصلی این سازمان است.

تدینی اظهار کرد: وقف در سیستان و بلوچستان ریشه بسیار مستحکی دارد و اجرای نیات واقفین و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و مذهبی همراه با اعزم مبلغ و برگزاری برنامه‌ها و محافل متنوع قرآنی در طول سال همراه با توزیع محصولات فرهنگی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی این اداره کل است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه در پایان افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۶۰۸ موقوفه در استان وجود دارد که عمدتاً با نیت مذهبی وقف شده است. همچنین میزان درآمد موقوفات حدود ۵ میلیارد ریال در سال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.