مشهد-بیش از ۷۷۰۰ رأس دام سبک، ۲۶ هزار قطعه انواع طیور زنده، ۲۲۰ رأس دام سنگین و ۲۰ نفر شتر قاچاق از متخلفان در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

توقیف ۲۶ هزار قطعه طیور زنده قاچاق در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دام پزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: دام‌های قاچاق، سبب به مخاطره انداختن سلامت دام‌های استان شده و باعث ناامنی زیستی برای سرمایه دامی استان و حتی کشور هستند چرا که با حرکت خود سبب گردش ویروس در واحدهای مختلف پرورش دام و طیور شده و منطقه را مستعد بروز بیماری می‌کنند.

دکتر مسعود ابراهیمی گفت: در همین ارتباط و در جهت توسعه سلامت عمومی علاوه بر موارد یادشده، بیش از ۱۰ تن عسل، ۱۴ تن کود دامی، ۱۰۲ هزار کیلوگرم تخم مرغ و ۱۷ هزار لیتر شیرخام فاقد مجوز نیز در محورهای مواصلاتی استان توسط واحدهای ثابت و سیار قرنطینه دام پزشکی با همکاری نیروی انتظامی توقیف و پس از تشکیل پرونده برای مالکین متخلف این فرآورده‌ها، موارد برای رسیدگی به مراجع قضایی تسلیم شده است.

وی یادآور شد: آمار ذکر شده، مربوط به فعالیت‌ها و کشفیات هشت ماهه واحدهای قرنطینه اداره کل دام پزشکی استان در سال جاری بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.