بجنورد-مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از افزایش 17و نیم درصدی در صدور مجوز سقط درمانی در این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

سقط درمانی در خراسان شمالی ۱۷ و نیم درصد افزایش یافت

بابک سلحشور در گفت و گو با قدس آنلاین،اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۵۸ مورد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی به دست رسید که از این تعداد با درخواست ۴۰ مورد موافقت شد.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال از ۴۹ درخواست به دست رسیده تنها با ۳۳ درخواست موافقت شده بود.

وی اظهار داشت: زمان قانونی برای صدور مجوز سقط درمانی، پیش از پایان ۱۹ هفتگی است اما بسیاری از درخواست ها بعد از موعد تعیین شده در قانون به دست می رسد و درخواست ها برای سقط درمانی رد می شود.

سلحشور تصریح کرد: درخواست هایی که پس از ۱۹ هفتگی برسد، براساس قانون مردود می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: بسیاری از درخواست ها برای سقط درمانی پس از چهار ماهگی بارداری به دست می رسد و این مراجعه دیرهنگام سبب می شود تا والدین به راه های غیرمجاز برای سقط جنین متوسل شوند و یا شاهد تولد فرزندی با مشکلات ژنتیکی باشند.

وی تصریح کرد: زمانی که فرد دیر مراجعه می کند دست پزشکی قانونی برای صدور مجوز سقط درمانی بسته است و در این شرایط حتی در صورتی که نوزاد شرایط جسمی برای سقط درمانی داشته باشد، با درخواست موافقت نمی شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت:  اکنون آماری از سقط های غیرمجاز در جامعه در دست نیست اما تعداد سقط جنین غیرمجاز بیش از سقط هایی است که با دریافت مجوز  انجام می شود.

سلحشور اظهار داشت: این سقط های غیرمجاز توسط افراد غیر مجاز انجام می شود و علت آن بارداری ناخواسته یا نامشروع است که البته می تواند خطراتی را برای مادر به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: سقط های غیرمجاز در بیشتر موارد سلامت و جان مادر را با خطر روبه رو می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.