زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت : توسعه باید محصول پژوهش باشد و ابتدا توسعه باید در تغییر نگرشها و رفتارها حاصل شود .

توسعه باید محصول پژوهش باشد

به گزارش قدس آنلاین؛ علی  اوسط هاشمی در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاههای اجرایی استان بیان کرد: باید به این مرحله از معرفت نسبت به دانشگاه برسیم که کانون تضارب اندیشه ها ،نظرات، مطالبات و نقد و انتظار است و با این رویکرد به دانشگاه حرمت و نقش داد. وی با بیان اینکه رسالت بزرگی ایران از آن دانشگاه است، ادامه داد: محصول اندیشه و نگاه دانشگاهیان ارتقای جامعه ایرانی در جایگاه جهانی است.

استاندار در ادامه ضمن تبریک هفته پژوهش و روز دانشجو افزود: شایستگی مراکز علمی به پژوهشهای گران گرانقدر آن است. وی خاطرنشان کرد: نگاه ها را از اساتید، دانشجو و دانشگاه به همان وسعتی که انتظار داریم باید تغییر دهیم همه ی ما درجامعه به زیبایی سخن میگوییم و هرآنچه را قبلا کشف کردند ما جاری میکنیم و این خوب است اما باید بدانیم دارایی مان را نسبت به علم و دانش که پایه هرتغییر است و سعت دهیم و باید بدانیم مزیت انسانیت یک انسان به دارایی و دانش و خرد اوست.

هاشمی ادامه داد: تفاوت انسان در عقلانیت و تولید اوست تولید فکر، تولیدعلم، علم که جنبه کاربردی داشته باشد و به خوبی به کارگرفته شود و در مسیر خود واقع گردد. استاندار گفت: مهم این است که وقتی سخن به میان می آوریم شأن دانشجو و پژوهشگر و حریم او مهیا باشد تا با آرامش تمام به نقش غواصی خود درهمه ابعاد زندگی انسانی مبادرت کند و هیچگونه ترس زایی در مسیر او وجود نداشته باشد دریک کلام باید باورمان را محکم کنیم و منطبق با باور و ایمان به دانشگاه که کانون تولید علم و دانش است اهمیت دهیم‌.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های تحقیقاتی دراستان می تواند قوی تر از گذشته دنبال شود بنابراین در خصوص همکاری در فعالیت های پژوهشی مشروط بر رفع نیازهای منطقه ، اعلام آمادگی می کنیم . هاشمی بیان کرد: با وجود اراده قوی در استان ، علی رغم همه کمبودها، می توان زبان گویایی در تمامی عرصه های استان شد و هرچه بیشتر در آموزش ، سرمایه گذاری شود ، از همه ابعاد سود خواهیم برد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.