بیرجند: مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در حال حاضر ۱۹شهر و ۱۶۶روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می باشند .

۱۶۶ روستای خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرشید دشتی ظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهارداشت:در حال حاضر ۷۲۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز و بالغ بر۳۸۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان اجرا شده است. ،

وی افزود : ۱۹۰۰ کیلومتر از این شبکه مورد نشست یابی قرار گرفته و علاوه بر این میزان نشت یابی شبکه تغذیه و توزیع گاز، نشت یابی از ۴۴۵۰۰ عدد علمک نیز در سطح استان از ابتدای امسال انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بازرسی مستمر از خطوط و تاسیسات گاز، از نشت یابی ۱۹۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی این استان از ابتدای  امسال تا کنون خبر داد.

وی گفت:: با توجه به گـستردگی شبکه گازرسانی در شهرها و روستاهای استان و اهمیت کنترل شبکه به منظور بهره برداری ایمن، اجتناب از بروز حوادث، کنترل خطرات و جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف گاز طبیعی،  نشت یابی شبکه گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

دشتی با اشاره به فصل سرما، بر بر لزوم هماهنگی و اخذ استعلام کتبی و مجوزهای قانونی از شرکت گاز قبل از انجام حفاری در شهرها و روستاهای  گازدار استان تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت : تاکنون شاهد حوادث ناگوار جانی و مالی عدیده ای ناشی از برخورد بیل مکانیکی با خطوط لوله گاز در سطح کشور بوده ایم.

وی تصریح کرد : با توجه به گسترش شبکه های تغذیه و توزیع گاز شهری و روستایی در سطح استان، در صورت عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی با شرکت گاز، بروز این گونه حوادث در این استان دور از انتظار نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.