استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان از استان های پیشتاز کشور در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش غیر دولتی است، گفت: تاکنون هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در سطح استان کرمان به بخش های غیر دولتی واگذار شده است.

عقلانیت سیاسی در استان کرمان محقق شده است

به گزارش قدس آنلاین از کرمان ، علیرضا رزم حسینی ظهر یکشنبه ۱۴ آذر در همایش ائمه جمعه استان کرمان که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، افزود: اولین سیاست استان کرمان بر مبنای آموزه های دینی و قانون اساسی، وحدت حول محور ولایت بوده و همواره تلاش شده همه گروه هایی که در چارچوب قانون فعالیت دارند به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته با تعامل همه گروه های سیاسی، منشور همدلی استان تدوین شده است و در حال حاضر عقلانیت سیاسی در استان کرمان محقق شده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی نتایج مثبتی را به دنبال داشته و بسیاری از مسئولان کشوری از این الگو استقبال کرده اند، گفت: باید از ظرفیت اعتماد مردم به روحانیت برای توسعه و پیشرفت کشور هر چه بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی ایده ای که در ابتدای سال ۹۰ دراستان کرمان مطرح شد این بود که یک شهرستان محروم را برای توانمندسازی به بخش غیر دولتی واگذار کنیم.

رزم حسینی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در سال ۹۳ از استان کرمان کلید خورد و این می تواند توفیقی برای محرومیت زدایی، اعتماد سازی و توانمند سازی مردم باشد.

وی به لزوم مردمی کردن اقتصاد کشور اشاره و عنوان کرد: در استان کرمان با الگوی ویژه ای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم و تاکنون ۱۵ موسسه ملی الگوی قلعه گنج را پذیرفته اند و در حال اجرای آن هستند.

استاندارکرمان عنوان کرد: موسسات ملی در کنار فعالیت های خود به حوزه فرهنگی نیز بر مبنای مسئولیت اجتماعی شان توجه ویژه دارند.

رزم حسینی با بیان اینکه موفقیت استان کرمان در عرصه اقتصاد مقاومتی ثمره همدلی موجود است، ادامه داد: در حوزه توسه صنعتی، ۵۴۰واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده اند و تاکنون دو هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان ایجاد شده است، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت نیز به خوبی در این استان اجرایی شده و مردم پرداخت های درمانی کمی را انجام می دهند.

استاندارکرمان به تشکیل شورایاری های اقتصاد مقاومتی در روستاها و محلات اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس مساجد محورفعالیت ها بوده اند و می توان از ظرفیت این مساجد برای اجرای ایده های اقتصاد مقاومتی نیز استفاده کرد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: طرح تشکیل شورایاری های اقتصاد مقاومتی در روستاها و محلات در چترود آغاز شده است و تلاش می شود که در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.