ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ساخت مدینه الزائر در شهر مهران و ایجاد مرز رسمی در چیلات دهلران باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان برای ساخت مدینه الزائر در مهران برنامه ریزی کنند

 به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی شب گذشته در جمع نمازگزاران دهلرانی در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه مردم استان ایلام امسال در پذیرایی از زائران اربعین به خوبی عمل کردند، اظهار داشت: مسئولان باید برای اربعین آینده برنامه‌ریزی‌های کلان و جامعی داشته باشند.

وی با تبریک ایام ماه ربیع‌الاول و با اشاره به اینکه استان ایلام در دوران دفاع مقدس پیشتاز دفاع، سنگربان انقلاب و مرزدار کشور بود، افزود: مردم این استان اکنون نیز میزبانان شایسته‌ای برای زائران عتبات عالیات هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان داشت: نقش شهرستان‌های مهران و دهلران به عنوان دو شهرستان مرزی این استان هم در دوران دفاع مقدس و هم در حال حاضر، نقشی ویژه و ممتاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی یادآور شد: در اربعین امسال خیل عظیم مردم کشور با وجود تقسیم بندی‌هایی که برای استفاده از دیگر مرزهای رسمی کشور شده بود به پایانه مرزی مهران مراجعه داشتند که عمده دلیل این مراجعه میلیونی، نزدیکی و امنیت این مرز است.

وی با بیان اینکه مردم با کمال اخلاص و تنها برای کسب رضای خدا به استقبال و پذیرایی از زائران اهتمام داشتند که این موضوع جای تقدیر دارد، تصریح کرد: مسئولان اربعین سعی داشتند مردم کمتر به مهران بیایند که این موضوع مورد اعتراض قرار گرفت و مراتب این اعتراض نیز طی نامه‌ای به مسئولان اعلام گردید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به حجم عظیم تردد زائران از مرز مهران، به پارک ۸۵ هزار خودرو در مهران در ایام اربعین امسال اشاره و تأکید کرد: بر اساس آمار رسمی، امسال در مرز مهران ۱۰ برابر سال گذشته از زائران پذیرایی شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار زائر بدون ویزا به مرز مهران مراجعه داشته اند و این آمار امسال به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است، گفت: بر اساس این آمار و همچنین تمایل مردم به مرزهای این استان، مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های کلان و جامعی را برای سال‌های آینده داشته باشندکه از جمله پیشنهادات ما به مسئولان کشوری، ساخت مدینه الزائر در شهر مهران و بازگشایی مرز چیلات دهلران است.

وی اظهار داشت: استفاده از مرز چیلات به عنوان یک مرز میانی که نسبت به دیگر مرزها از جمله چذابه از نظر فاصله تا عتبات عالیات وضعیت بسیار بهتری دارد، می‌تواند حجم تردد زائران به مهران را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: رایزنی‌های لازم برای بازگشایی رسمی مرز چیلات دهلران در دستور کار است و امیدواریم که امسال این مرز برای تردد زائران بازگشایی شود و مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.