وزیر ارتباطات گفت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی وزارت ارشاد موظف به تشکیل کمیته و تهیه آیین‌نامه‌ای برای کانال‌های خبری و اطلاع‌رسانی با تعداد کاربر زیاد شده است.

کانال‌های خبری باید مجوز بگیرند/ وزرات ارشاد ملزم به تهیه آیین نامه سروساندهی به کانال‌های خبری شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری میزان، محمود واعظی در حاشیه همایش خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته از مصوبه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری خبر داد و اظهار داشت: طبق این مصوبه کانال‌های خبری و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی ساماندهی می‌شوند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: طبق این پیشنهادی که به تصویب اعضای شورای عالی رسیده است افرادی که در کانال‌های مختلف خبری و اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند و مردم باید به این اخبار اعتماد کنند و این کانال‌ها بیش از تعداد مشخصی عضو دارند باید مجوز بگیرند.

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تشکیل کمیته‌ای و تدوین آیین‌نامه مربوطه ظرف یک ماه شد.

واعظی ادامه داد: در این آیین‌نامه جزئیات مجوز و تعداد اعضای کانال به طور دقیق مشخص می‌شود که در صحبت‌های اولیه حداقل ۵ هزار کاربر در کانال‌های خبری برای شرط الزام اخذ مجوز مطرح شده است.

همچنین وزیر ارتباطات از در نظر گرفتن بودجه ای معادل ۳۵۰ میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاهای کشور در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

واعظی اظهار کرد: برنامه‌های مهم دولت در کنار برجام، لغو تحریم‌ها و مواردی مانند پیروزی اخیر ایران در تثبیت جایگاه نفتی کشور در اوپک، ارائه خدمات روستایی طی ۳.۵ سال گذشته که توجه خاصی نسبت به آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های بودجه‌ای در خدمات رسانی به روستاها کمتر تاثیر برجای گذاشته است، گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تلفن دسترسی دارند و تلاش بر آن است که در یک‌سال آینده دسترسی به اینترنت نیز در این روستاها صورت بگیرد.

واعظی با بیان اینکه بردن ارتباطات اینترنتی به روستاها موجب رونق کسب و کار در روستاها خواهد شد، اظهار کرد: زمانی با بردن اینترنت به روستاها مخالفت‌های متعددی وجود داشت و این‌گونه تعبیر می‌شد که با این اقدام روستاها دچار فساد خواهند شد. در حالی که تلاش ما ارائه خدمات در روستاهاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.