ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: معلولین روستایی از بخش عمده ای از خدمات محروم می باشند و برای رفع این معضل، طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه را در دست اجرا داریم.

معلولین روستایی محروم از خدمات/ نمره ناوگان حمل و نقل معلولان صفر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سعید آرام ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: در این رابطه ۱۳۴ تحصیلکرده روستایی را انتخاب و با ارائه آموزاش های لازم، ۱۹هزار معلول را در روستاها تحت پوشش قرار دادند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰درصد روستاهای مازندران تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، در پاسخ به سوال قدس که آیا نیروهای جذب شده پاسخگوی این تعداد معلول هستند، یادآور شد: مددکاران آموزش دیده، رابط سازمان با معلولین بوده و نیازهایشان را اعلام می کنند تا خدمات موردنیاز را ارائه کنیم.

ناوگان حمل و نقل معلواین در حد صفر است

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل معلولین در حد صفر می باشد، تاکید کرد: تا پایان سال چند دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل معلولین مناسب سازی خواهد شد.

آرام از ساخت ۵۵۲ واحدمسکونی برای خانواده های یک معلول در سال گذشته و ساخت ۳۴۰ واحد در سالجاری خبر داد و گفت: ۱۲۸ واحد مسکونی روستایی و ۱۳۵ واحد مسکونی شهری را برای خانواده های بیش از دو معلول در دستور کار داریم که تاکنون ۴۰ واحد روستایی و ۶ واحد شهری تحویل گردید.

وی با بیان اینکه طی سالهای ۹۳ و ۹۴ در رابطه با ایجاد اشتغال برای جامعه هدف، رتبه اول کشور را کسب کردیم، افزود: در سال گذشته ایجاد ۱۲۰۰ شغل را در برنامه داشتیم و موفق شدیم ۲۳۳۹ شغل برای معلولین ایجاد کنیم.

تا پایان امسال مراکز ژنتیک در همه شهرها دایر می شود

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه برای پشگیری از معلولیت، سه برنامه مشاوره ژنتیک، غربالگری شنوایی و پیشگیری از تنبلی چشم را اجرا نمودیم، اضافه کرد: در این رابطه تا پایان امسال همه شهرهای استان حداقل یک مرکز مشاوره ژنتیک خواهند داشت.

آرام با بیان اینکه در غربالگری شنوایی ۳۵هزار نوزاد در بدو تولد مورد سنجش قرار گرفتند، اظهار کرد: در این راستا ۸۴ نوزاد دچار اختلالات شنوایی شناسایی شدند. همچنین ۹۳ هزار کودک در طرح غربالگری تنبلی چشم بررسی شدند که بیش از ۲۳۰۰ کودک دچار اختلالات بینایی بودند.

وی از اجرای طرح توانبخشی مبتنی در خانواده بصورت پایلوت در مازندران خبر داد و گفت: در این طرح ۳۱۲ معلول و سالمند تحت پوشش قرار گرفتند و برای ۷۰ نفر ایجاد اشتغال شد و موجب رضایتمندی خانواده ها نیز فراهم گردید.

۷۰۰ خانواده متقاضی دریافت کودک هستند

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه همه ۸۶۸ معلول ضایعه نخاعی استان علاوه بر استفاده از سایر خدمات، از حق پرستاری برخوردارند و به ۲۲۵ معلول ضایعه نخاعی که که امکان دسترسی به امکانات را ندارند، خدمات ارائه می شود.

آرام از وجود ۷۰۰ خانواده متقاضی کودک در استان خبر داد و یادآور شد: دیگر در این رابطه ثبت نام بعمل نمی آید چراکه سالانه تنها ۳۰ تا ۴۰ کودک واگذار می شود.

وی در پایان گفت: بیش از ۵۰۰مورد کودک آزاری گزارش گردید و از این میان، ۴۰ کودک وارد مراکز شبانه روزی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.