فرانسه از سال ۲۰۱۸ بار دیگر میزبان رقابت فرمول یک خواهد بود.

بازگشت گرندپری فرانسه به فرمول یک پس از غیبتی ۱۰ ساله

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از طرفداری، پس از ۱۰ سال غیبت در عرصه فرمول یک، گرندپری فرانسه بار دیگر و با حضور در تقویم فرمول یک ۲۰۱۸، به این مسابقات باز خواهد گشت. این مسابقه در جنوب فرانسه و در پیست پائول ریکارد- که به نام لو کاستوله هم شناخته می شود- برگزار می شود. جایی که آخرین بار سال ۱۹۹۰ میزبان رقابت ها بود. 

این توافق امروز در پاریس و توسط کریستین استروسی، رئیس ایالت های پرووِنس و کوت دازیور اعلام شد. گرندپری فرانسه آخرین بار سال ۲۰۰۸ در مرکز فرانسه و در پیست ماگنی کور برگزار شده بود.

فرانسه اولین بار سال ۱۹۰۶ میزبان یک گرندپری بود، اما برگزار کنندگان به دلیل عدم توانایی در تامین مالی این مسابقه، آن را از دست داده بودند. لو کاستوله جزو دارایی های خانوادگی برنی اکلستون، رئیس فعلی فرمول یک است. اما وی هفته گذشته اعلام کرده بود که برگزار کنندگان گرندپری فرانسه آن را اجاره کرده اند. اکلستون ۸۶ ساله همچنین می گوید زمان برگزاری این مسابقه احتمالا اواخر ماه جولای خواهد بود. 

این دومین گرندپری اروپایی است که طی این سال ها به فرمول یک باز می گردد. گرندپری دیگر مسابقه اتریش است که در حال حاضر منابع آن توسط ردبول تامین می شوند.

گرندپری های اروپایی اما هستند که با مشکلاتی برای رسیدن به استاندارد های مورد نظر فرمول یک مواجهند. یکی گرندپری آلمان است که از تقویم سال ۲۰۱۷ کنار گذاشته شده است؛ هر چند انتظار می رود که برای سال ۲۰۱۸ به رقابت ها بازگردد. و دیگری نیز گرندپری ایتالیاست تا هفته گذشته و پیش از حصول توافق، آینده آن در ابهام بود. 

مالکان سیلورستون نیز در حال بررسی این مسئله اند که آیا توانایی برگزاری گرندپری بریتانیا پس از سال ۲۰۱۹ را دارند یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.