استاندار کرمان گفت: فهم سیاسی آن است که فعالان معتقد به نظام آزادانه فعالیت کنند و ما باید فضا را فراهم کنیم تا جوانان بدانند هر کسی خلاف می کند، انقلابی نیست.

کرمان کمترین چالس سیاسی را دارد/قوانین مزاحم  مانع توسعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان ، علیرضا رزم حسینی در دیدار با نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که با حضور معاونین و مشاورین استاندار در محل استانداری کرمان برگزار شد، افزود: تشکل های دانشجویی نیز دلسوز هستند و در شرایط بحرانی هر یک از دانشجویان یک قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه امروز استان کرمان میزبان فرزند شهید بزرگوار، آیت الله مطهری است، ادامه داد: نسل گذشته دوران انقلاب را با مطالعه کتب های ایشان شناخته اند و نسل آینده نیز می شناسند.

استاندارکرمان خاطرنشان کرد: کرمان استانی سیاسی است و شخصیت های عالی مقامی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله جعفری، آیت الله حجتی کرمانی، حجت الاسلام دعائی و شهید باهنر  در این استان پرورش یافته اند.
رزم حسینی اظهار کرد: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی نیز پرورش یافته و از مردان نیک استان کرمان است که امروز نقش تعیین کننده ای در امنیت ملی دارد.

وی گفت: استان کرمان دارای فعالان نجیب سیاسی است و در دولت یازدهم با نگاه واقعی اعتدالی سعی شده با هدایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فهیم کرمان به خوبی تا امروز گروه های سیاسی در فضای آرام و امنیت کامل نسبت به برگزاری گردهمایی  های سیاسی اقدام کنند.

رزم حسینی به  گستردگی استان کرمان و فعالیت ۵۶ امام جمعه با نظرات و سلایق مختلف در این استان اشاره و بیان کرد: دیروز در سمینار ائمه جمعه استان همدلی و همزبانی بسیار خوبی مشاهده شد و مطلب خاصی در حوزه سیاسی در استان کرمان وجود ندارد.
وی گفت: وی با اشاره به اینکه همه جناح ها سیاسی در منافع ملی نقطه اشتراک واحد دارند، افزود: در این راستا پیش از انتخابات سال ۹۴ منشور همدلی در استان تهیه و به امضای احزاب سیاسی رسید تا با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران، رقابت منصفانه و عادلانه داشته باشند و همین امر موجب شد تا انتخابات خوبی در استان برگزار شود.

رزم حسینی با تاکید براینکه استان کرمان با وجود فعالیت های احزاب سیاسی با کمترین چالش سیاسی در دولت یازدهم روبرو بوده است، یادآورشد: وجود بروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم دو مشکل اساسی توسعه و پیشرفت استان هاست که موجبات فساد اداری و عدم انسجام دستگاه های حکومتی از جمله دولت، مجلس، قضائی و امنیتی را پدید آورده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در اغلب کشورها همگان روی اصول قدرت متمرکز شده اند، خاطرنشان کرد: در این راستا برای تمرکز ارکان حکومت به توسعه استان، طرح مثلث توسعه اقتصادی به عنوان مدل جدید و نو پیش از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام (اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل) تهیه و اجرایی شد.

وی با تشریح و تبیین طرح مثلث توسعه اقتصادی، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه حقوقی و مردمی خود در راس این مثلث هستند ، نمایندگان دولت و سرمایه گذاران نیز از اضلاع اصلی این مدل هستند که می تواند انسجام برای تمرکز بر امر توسعه و سرمایه گذاری را پدید بیاورد، در این راستا از جایگاه حقوقی نمایندگان استفاده خواهد شد.

استاندار کرمان با تاکید براینکه در استان کرمان بر اساس آموزه های اسلامی از سرمایه گذاران بدلیل اشتغالزایی به عنوان مجاهد اقتصادی یاد می شود، افزود: در این مدل از ظرفیت امامان جمعه که دارای تریبون و مورد اعتماد مردم هستند و می توانند آزادانه سخن بگویند، به عنوان ناظرین طرح و برای ترویج فرهنگ سالم اقتصادی استفاده شده است.

رزم حسینی با اشاره به توفیقات طرح مثلث توسعه اقتصادی همچون سرمایه گذاری بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان طی سه سال گذشته، یادآورشد: ۱۷ درصد این حجم سرمایه گذاری در استان در حال اجرا و راست آزمایی است اما بروکراسی اداری یک واقعیت نحس است که دولت ها به آن اضافه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سبک جدید مدیریتی، در سال ۹۳ بحث واگذاری یک شهرستان به صورت پایلوت به بخش غیردولتی مطرح شد و در مذاکرات و رایزنی های متعدد با وزیر کشور و مسئولین مربوطه، رئیس بنیاد مستضعفان مسئولیت توسعه شهرستان قلعه گنج پذیرفته شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از موسسات معین انتظار کمک های امدادی نداریم بلکه بدنبال مدیریت صحیح منابع هستیم، گفت: طی انعقاد تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان، شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت مطرح و یکی از دستاوردهای این ایده، ارتقاء ۷۸ درصدی شاخص های امنیتی در این شهرستان است.

رزم حسینی اظهار کرد: با اجرای این طرح توسعه این منطقه صاحب پیدا کرده است و موجب اعتماد مردم شده است.

وی عنوان کرد: با انتخاب استان کرمان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی، این استان به هشت زون اقتصادی تقسیم شد و شرکت های توسعه گرا مسئولیت توسعه در مناطق را بر عهده گرفتند.
استاندارکرمان با تاکید بر بعد مردمی اقتصاد مقاومتی، گفت: باید ظرفیت های مردمی را با پیشرانان اقتصادی (موسسات توسعه گرا) مورد استفاده بهینه قرار دهیم.

رزم حسینی افزود: طرح تقسیم بندی استان کرمان به زون های اقتصادی الگویی است که از دو ماه قبل در استان کرمان اجرایی شده و از نهادهای دولتی و غیر دولتی در این طرح استفاده شده است.

وی به احصاء قوانین مزاحم توسعه در ۵۳ دستگاه اجرایی استان کرمان اشاره و ادامه داد: قوانین مزاحم توسعه باعث شده تا کشور با مشکلات کنونی مواجه باشد لذا انتظار می رود مجلس شورای اسلامی در راستای رفع قوانین مزاحم گام های مثبتی بردارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.