بیرجند: فرماندار ویژه طبس از قول مساعد مدیر عامل شرکت تولید مواد معدنی کشور برای بازگشت زیرساخت های معادن خصوصی به دولت خبر داد.

زیرساخت های بخش خصوصی معادن طبس به دولت باز می گردد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سید مهدی طلایی مقدم در نشستی با مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور خواستار توجه ویژه به معادن طبس شد و گفت: زیرساختهای واگذار شده در مجتمع زغال سنگ طبس به بخش خصوصی زیبنده پایتخت زغالسنگ کشور نیست و باید و به دولت برگردد.

وی خواستار سرمایه گذاری سازمان توسعه معادن کشور در طبس شد و گفت: تهیه طرح جامع زغالسنگ کشور با محوریت طبس از دو هفته گذشته آغاز شده و امیدواریم سرعت گرفته و اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس به ٢ درصد سهم طبس از فروش محصولات معدنی شهرستان اشاره کرد و افزود: عمران و آبادانی شهرستان طبس سالهاست به دلیل عدم تحقق این مهم معوق است که باید براساس فرمان حضرت امام(ره) در بهره مندی مناطق معدنی از فروش محصولات و نیز تاکید مصوبه دولت پرداخت شود و در زمان واگذاری های جدید معادن به بخش خصوصی، پرداخت ٢درصد سهم عمرانی طبس از نعادن قید و شرط گردد.

طلایی مقدم به احداث نیروگاه حرارتی طبس اشاره کرد و گفت: تامین خوراک نیروگاه حرارتی در اولویت واگذاریهای معادن زغالسنگ کشور قرار گیرد و سرمایه گذار در راستای ایجاد صنایع جوار معدنی به شهرستان طبس هدایت شوند که ما نیز همکاری لازم را خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور نیز در این دیدار گفت: تهیه طرح جامع زغالسنگ کشور با محوریت طبس آغاز شده و سازمان توسعه معادن و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مباحث زغال سنگ کشور به ویژه طبس را با جدیت دنبال می کند.

جعفری افزود: مصوبه بانک ملت در خصوص پرداخت تسهیلات برای طرح تجهیز معادن زغالسنگ پروده ۴ طبس جهت تامین مالی از محل باقیمانده تسهیلات بسته اول خط اعتباری کشور چین (سانیاشور) ابلاغ گردیده است.

وی از مساعدت مسئولان طبس در مسیر توسعه معادن این شهرستان تقدیر کرد و گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمن پرداخت ۱۵ درصد سهم خود به عنوان مجری یکی از طرح های بزرگ معدنی کشور؛ در پروژه پروده ۴ مشارکت می کند.

جعفری تاکید کرد: در خصوص ٢ درصد سهم طبس از فروش محصولات معدنی برای عمران و آبادانی این شهرستان نیز آمادگی داریم که بعد از انجام محاسبات لازم؛ سهم خود را به روشی که توافق شود، پرداخت کنیم.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور خواستار انجام تعهدات نیروگاه حرارتی طبس در سرمایه گذاری سریع شد و گفت: به منظور تامین خوراک نیروگاه حرارتی؛ می توانیم معادن را جهت استخراج مستقیم سوخت نیروگاه به این سیستم واگذار کنیم.

جعفری از توافق اولیه بازگشت زیرساخت های معادن خصوصی طبس به بخش دولتی خبرداد و گفت: درخصوص بازگشت زیرساختهای طرح تجهیز به دولت هم کاملا موافق هستیم که ضمن گفت وگو؛ پیگیر تحقق آن هستیم.

در این دیدار حجت الاسلام مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس و محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن برشمردن ظرفیتها و پتانسیل های شهرستان بویژه در زمینه زغال سنگ ، آمادگی مسئولان و مردم را در جهت همراهی و کمک به اجرای موارد مطرح شده را بازگو کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.