اهواز- نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به پنهان کاری های دولت در موضوع انتقال آب خوزستان گفت: دولت یازدهم نگاه تبعیض‌آمیزی به استان خوزستان داشته است.

دولت نگاه تبعیض‌آمیزی به خوزستان دارد/ پنهان‌کاری‌ها بسیار خطرناک است

به گزارش قدس آنلاین، هدایت‌الله خادمی با اشاره به مصوبه انتقال آب کارون به یکی از استان‌های کشور، گفت: اگر این کار صورت بپذیرد، قطعاً استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری نابود می‌شوند.

وی افزود: این مصوبه ضد منافع ملی است چراکه با این کار دلخوری و درگیری بین استان‌ها به‌وجود می‌آید. آب شرب مردم خوزستان پر از بیماری‌ است و رود کارون از این استان گذر می‌کند، اما می‌خواستند به‌صورت پنهانی انتقال آب را برای استان دیگری انجام دهند که نمایندگان خوزستان متوجه این موضوع شدند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس خاطرنشان کرد: به آقای رئیس‌جمهور گفتیم چرا با این پروژه موافقت کردید و اگر آن را به تصویب رسانده‌اید چرا نوشتید به‌صورت محرمانه؟ اگر مصوبه دولت بوده چرا محرمانه است؟ به آقای روحانی اعلام کردیم چگونه برای خوزستان بودجه وجود ندارد اما برای استان‌های دیگر منابع مالی وجود دارد؟ مگر خوزستان جزء ایران نیست؟

خادمی تصریح کرد: این مصوبه مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و ما نیز مخالفتی نداریم که اگر استانی نیاز به آب شرب داشته باشد به آن‌ها ندهید اما وقتی که مردم خوزستان آب شرب ندارند و آب کارون از آن می‌گذرد، باید اولویت با استان محروم خوزستان باشد.

وی با اشاره به اینکه به خانم ابتکار بیان کردم حاضر نشوید برای حفظ این صندلی مملکت را برباد دهید، عنوان کرد: خانم ابتکار در جواب گفتند این طرح  مصوبه زیست‌محیطی ندارد، اما از همه مهم‌تر اینکه خانم ابتکار نیز این طرح را قبول ندارند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به جلسه نمایندگان خوزستان و نوبخت درباره این مصوبه بیان کرد: با آقای نوبخت جلسه‌ای داشتیم که از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و همین پنهان‌کاری‌ها بسیار خطرناک است. البته نمایندگان خوزستان در مجلس قاطعانه انجام‌نشدن این مصوبه را پی خواهند گرفت چراکه انجام این مصوبه یعنی گسترش خشکسالی در استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.